محمدرضا غفاریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد گفت: با سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، پرورش ۴۰ راس گوسفند نژاد لاکن در شهرستان یزد آغاز شد.

محمدرضا غفاریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد در بازدید از  واحد تولیدی پرورش گوسفند لاکن گفت: ارزیابی اقتصادی و موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می‌تواند گامی نوین در تولید اقتصادی شیر و گوشت باشد.

وی افزود: موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می‌تواند نقش موثری در اشتغال زایی و رونق اقتصادی واحد‌های دام سبک داشته باشد. این نژاد پرتولید با وزن بالا و تولید شیر قابل توجه، قادر به بهبود وضعیت اقتصاد دامداری‌ها بوده و می‌تواند در تأمین امنیت غذایی جامعه کمک نماید.

غفاریان ادامه داد: پایداری تولیدات کشاورزی نیازمند تزریق سرمایه بوده و سرمایه گذاری از شروط لازم برای توسعه کشاورزی و رکن اساسی در تأمین امنیت غذایی است. با توجه به معرفی نژاد لاکن از سوی مرکز اصلاح نژاد دام کشور به عنوان نژادی پرتولید و وارداتی و تمایل به سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، امکان سنجی تولید اقتصادی شیر و گوشت این نژاد در شهرستان یزد آغاز گردیده است. 

گوسفند نژاد لاکن یکی از برترین گوسفندان دومنظوره شیری گوشتی است و قادر به برگرداندن هزینه‌های خوراک متراکم و سرمایه‌گذاری اقتصادی می‌باشد. وزن میش و قوچ بالغ آن ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بوده و افزایش وزن بره‌های آن ۳۳۰ گرم در روز و میانگین تولید شیر در یک دوره شیردهی آن ۲۹۰ لیتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.