مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نسبت به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در اثر افزایش دما در استان هشدار داد.

اصغراحمدی با اشاره به بارش‌های خوب بهاری و رشد گیاهان مرتعی در جنگل‌ها و مراتع، افزایش دمای هوا را تهدیدی برای وقوع آتش سوزی این گیاهان و سرایت آن به سطوح وسیع دانست.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰ هکتار مرتع و ۳۱۰ هکتار جنگل وجود دارد که علاوه بر نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی رفتار مسئولانه بهره برداران مرتع و جنگل نسبت به حفظ این عرصه‌ها را می‌طلبد تا از وقوع آتش سوزی و گسترش آن جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


اسکندری پور معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰ گروه امداد این اداره کل همچنین ۳۰ گروه همیار طبیعت در آماده باش کامل برای اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع استان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد وقوع آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع عوامل انسانی است، افزود: باتوجه به وسعت جنگل‌ها و مراتع استان رعایت ساده‌ترین شیوه‌ها از جمله رها نکردن اشیاء شیشه‌ای در طبیعت، ته فیلتر‌های سیگار و روشن نکردن آتش در محدوده‌هایی که علف‌های خشک هستند می‌توان از وقوع این آتش سوزی‌ها جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار