طرح انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان در مرزهای مشترک شمال شرق خراسان رضوی با افغانستان از سوی یگانهای مهندسی نیروی زمینی ارتش در حال انجام است.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور گفت: طرح انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان یکی از مهمترین طرح های ملی و راهبردی برای کشور است.

امیر سرتیپ صادق نوری، جانشین قرارگاه منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور در دیدار با فرماندار تایباد گفت: طرح انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان هم اکنون در مرزهای مشترک شمال شرق استان خراسان رضوی با کشور افغانستان از سوی یگانهای مهندسی نیروی زمینی ارتش در حال انجام است.

وی اظهار کرد: مشابه این طرح بزرگ تاکنون در هیچ یک از مرزهای کشور انجام نشده و در مراحل اجرای آن از بهترین نیروهای مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجهیزات لازم استفاده شده است.

فرماندار تایباد در ادامه این دیدار گفت: تلاش و اقتدار همه نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور برای همه به ارمغان آورده که ساکنان این خطه مرزی شکرگزار این نعمت هستند.

وی اظهار کرد: بدون شک امنیت برقرار شده در مرزهای شمال شرق کشور تاکنون نقش زیادی در سطح روابط بین ایران و افغانستان داشته که باید از این فرصت در سایر مناسبات دو کشور نیز استفاده کرد.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول ۲۹۵ کیلومتر در استان خراسان رضوی در حال انجام است. این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.