فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در شکست دشمن و نشان دادن غلط بودن محاسبات او بسیار هنرمند و ماهر است.

سردار پاسدار حسین سلامی دوشنبه شب در آئین افتتاحیه طرح ولایت با حضور بیش از ۲ هزار دانشجو در مشهد اظهار کرد: ایران اسلامی به درجه ای از قدرت رسیده است که توان آمریکا را مستهلک کرده است و آمریکا دیگر قدرت ۳۰ سال پیش خود را ندارد و در اثر اصطکاک و فرسایشی با انقلاب اسلامی، به تدریج در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به اینکه امریکایی ها می خواستند جمهوری اسلامی ایران را منزوی و با تحریم اقتصادی، بر ما فشار وارد می کردند افزود: آمریکایی ها با دزدیدن کشتی نفتی و هدف قرار دادن سایر کشتی های ما، زمانی که متوجه توان ما در مقابله به مثل شدند، آرام گرفتند، از این رو ثابت کردیم جهان بسیار بزرگ تر از آمریکاست.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر نمونه زیبا و برجسته ای از یک مردم سالاری دینی همراه با امانت داری به پایان رسید اظهار کرد: می‌گفتند انتخابات کشورمان مهندسی شده است و از قبل مشخص است نام چه کسی از صندوق در می‌آید و تصور می کردند، رئیس جمهور فرد دیگری است، اما همه حرف های بی پایه و اساس آنها باطل شد واز این رو باید نظریات دشمنان خود را باطل و آنها را شرمسار و خجالت‌زده کنیم.

او گفت:در این انتخابات شاهد بودیم که به محض این که دشمن شروع به زخم زبان زدن کرد که ایرانی ها مشارکت کمتری در انتخابات ریاست جمهوری داشتند صحنه یکباره تغییر یافت و محاسبات دشمن مخدوش شد.

سردار سلامی ادامه داد: باید پایه های تمدن باشکوه اسلام و ایران را دوباره مستحکم کنیم و عصر طلایی اسلام را در دوره حاضر زنده کنیم و امید ما به شما جوانان است.

وی اظهار کرد: هر جامعه ای بازتابی از شخصیت فکری و قلبی جوانان خود است و همیشه واقعیت های بیرونی، پژواک حقایق درونی جوانان آن جامعه به شمار می آید، آینده ای که در عالم واقعیت ساخته می شود محصول آینده نگری است که در اذهان جوانان آن جامعه شکل گرفته است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جنگ های امروزی در فضای ذهن ها و قلب ها اتفاق می افتد و از این رو دشمنان به دنبال تسخیر اذهان برای تحت تاثیر قرار دادن حکومت ها هستند.

وی گفت: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ماه لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و جاسوسانی که در لباس دیپلمات فعالیت می کردند را دستگیر کردند، امام(ره) از این حرکت دانشجویان حمایت کرد. این اقدام شجاعت سیاسی فوق العاده ای را طلب می کند و افرادی که به خداوند تکیه داشته باشند، امکان تحقق آن را دارند.

سردار سلامی ادامه داد: در طول دفاع مقدس نیز جوانان کشورمان با رشادت های خود مسیر پیروزی و شجاعت را طی کردند که از ایمان و آگاهی آنان ناشی می شد و با نگاهی ژرف پشت سر دشمن را می دیدند.

وی افزود: آمریکا آن روز بزرگترین قدرت در طول تاریخ بشر بود ولی ما با اینکه دستمان خالی بود در مقابلش ایستادیم.

سردار سلامی تصریح کرد: وقتی ناو هواپیمابر آمریکا با هدف تهدید برای آزاد سازی گروگان هایش به سمت خلیج فارس حرکت کرد، امام (ره) فرمودند: "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" زمانی هم که آمریکا، ‌تصمیم گرفت تا گروگان ها را با نیروی ویژه خود به نام دلتا آزاد کند، در صحرای طبس با توفان شن نابود شدند و سرخورده و افسرده به کشور خود بازگشتند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در مقایسه توان کشورمان در ابتدای انقلاب با قدرت آمریکایی ها گفت: فاصله نجومی بین آمریکا و کشور ما وجود داشت ولی شجاعت جوانان کشورمان باعث شکسته شدن آن شکوه و هیبت ظاهری شد.

وی افزود: برخی افراد حمله به پایگاه عین الاسد در مقابل شهادت سردار سلیمانی را درک نکردند و حال آنکه وقتی شما به پایگاه دشمن حمله می کنید یعنی تمامیت آن قدرت را بی اعتنایی کرده اید و یا در عملیات وعده صادق کشورمان نشان داد از چیزی نمی هراسد.

سلامی با اشاره به اینکه برای هر حمله محاسبات بسیاری سیاسی و امنیتی شکل می گیرد اظهار کرد: پشت چکاندن ماشه، شجاعتی وجود دارد که فقط از کسی برمی آید که به قدرتی بالاتر از قدرت انسانها متکی باشد که می تواند مسئولیت چنین تصمیمی را گرفته و آن قدر دشمن را خوب می شناسد که می داند چگونه دست دشمن را ببندد.

وی گفت: مقاومت در مقابل تحریم اقتصادی نیز یک شجاعت فوق العاده می خواهد زیرا این واقعیتی است که سازش با دشمن سخت تر از مقاومت در مقابل اوست و پذیرش این منطق الان آسان شده است که توانستیم تحریم ها را دور بزنیم به گونه ای که حتی دشمنان ما اعلام کرده اند هر کسی مقاومت کند برنده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.