فرماندار ویژه مهاباد گفت: هیات‌های ورزشی باید شفافیت مالی داشته و در چهارچوب مقررات فعالیت داشته باشند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: فعالیت‌های مالی هیات‌های ورزشی باید شفاف بوده و روسای آنها براساس شایسته سالاری انتخاب شوند.

وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی در مهاباد افزود: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در مهاباد برای هر نفر حدود ۷۰ سانتی متر بوده که با توجه به ظرفیت و جایگاه شهرستان قابل قبول نیست.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: هم اکنون احداث ۱۶ چمن منصوعی در مناطق روستایی در دست اقدام بوده و ۲ سالن ورزشی نیز در منطقه شهری در مرحله کلنگ زنی قرار دارد.

عباسی بیان کرد: احداث خوابگاه ورزشی یکی دیگر از نیاز‌های شهرستان بوده که باید با تامین اعتبار نسبت به احداث آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه اهمیت ورزش کمتر از بخش آموزش و پرورش نیست، افزود: پرورش روح و جسم آدمی با ورزش ساخته شده و در جامعه نیز زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

تودیع و معارفه رئیس جدید اداره ورزش و جوانان مهاباد

در پایان این جلسه ضمن تجلیل از خدمات «کیوان خوشبخت» رئیس سابق، «نوروز علی مردان» به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان مهاباد معرفی شد.

سرانه فضای ورزشی در آذربایجان‌غربی ۷۶ سانتی مترمربع و میانگین کشوری ۷۵ سانتی مترمربع است که از این سرانه ۴۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضا‌های ورزشی اداره کل، ۱۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضا‌های ورزشی سایر ارگان‌ها و ۱۳ سانتی مترمربع مربوط به بخش خصوصی است.

در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در هزار و ۵۳۷ مکان ورزشی تقسیم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.