نخستین محموله صادراتی ریلی شامل سه هزار و ۵۰۰ تن سیمان تولیدی یکی از کارخانجات داخلی امروز به مقصد روسیه صادر شد.

محمد سجاد سیاهکارزاده به خبرنگاران اظهار کرد: نخستین محموله‌ ترانزیت شده از مسیر ریلی رشت - کاسپین اوره بود که از مبدأ ترکمنستان به ترکیه ترانزیت شد و تاکنون پنج مرحله از این مجموعه ترانزیتی با حجم هزار و ۵۰۰ تن در هر مرحله تخلیه و بارگیری، شده است و ظرفیت ارتقاء آن تا ۶ هزار تن در ماه نیز برای این محموله وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ بار ترانزیتی و صادراتی از طریق راه آهن رشت - کاسپین ترانزیت و صادر شده است، گفت : این سازمان در انجام مأموریت های خود در خصوص توسعه مناسبات بین المللی کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین، با همکاری راه آهن و کشتیرانی دریای خزر انجام اقدامات عملیاتی برای حمل و نقل ترکیبی ریلی دریایی در بندرکاسپین را در دستور کار خود قرار داده است.

سیاهکار زاده ظرفیت صادراتی از این مسیر ریلی را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود:در زمینه صادراتی با توجه به ظرفیت زیرساختی به وجود آمده، فرصت‌های متنوعی برای افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان در مناطق حاشیه دریای کاسپین، قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا فراهم شده است.

وی از فعالان اقتصادی، صادرکنندگان داخلی و کشورهای منطقه دعوت کرد از پتانسیل مجتمع بندری نسل سوم کاسپین در دریای خزر برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با تکمیل ایستگاه راه آهن در ۵۰۰ متری اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی و ایجاد زیرساخت های لازم برای تسهیل، تسریع و افزایش حجم نقل و انتقال کالاها زمینه توسعه صادرات، واردات و ترانزیت کالا توسط این مجتمع بندری به وجود خواهد آمد.

اسکله رو رو مجتمع بندری کاسپین که نقطه اتصال خط ریل سراسری است، اسکله ای سه منظوره با قابلیت خدمات رسانی کامیونی، تخلیه و بارگیری کشتی های فله بر و جنرال کارگو است که همزمان با بهره‌برداری رسمی از خط ریلی رشت به بندر کاسپین، به صورت رسمی در مدار خدمات رسانی به حمل و نقل ترکیبی کشورمان و افزایش توان ایفای نقش در معادلات ترانزیتی در کریدورهای بین الملل قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.