عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نخستین محموله کالای چین به کشور عراق از مسیر مجتمع بندری کاسپین ترانزیت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امین افقی، عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نخستین محموله کالا مشتمل بر ۸۲ TEU کانتینر از مبداء کشور چین پس از ورود به بندر کاسپین به کشور عراق ترانزیت شده است.

او افزود: این محموله گردو به ارزش نیم میلیون دلار از مبداء کشور چین و از مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران وارد بندر کاسپین شده و از گمرک منطقه آزاد انزلی به عراق ترانزیت شد.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: تاکنون با ۱۰۷ فروند کشتی تجاری که در مسیر دریایی این کریدور تردد داشت، بالغ بر ۹۲۰۰ TEU کانتینر کالا‌های مورد نیاز کشور وارد و یا کالا‌های ایرانی از این مسیر به کشور چین صادر شده است.

افقی با اشاره به ادامه روند ترانزیت کالا در کریدور چین، قزاقستان، ایران (بندر کاسپین) به کشور عراق گفت: با توجه به پیوستن کشور عراق به کنوانسیون TIR، پیش بینی می‌شود حمل کالا از این کریدور ترانزیتی از مسیر منطقه آزاد انزلی به کشور سوریه و دریای مدیترانه توسعه یابد.

او افزود: کشور‌های مسیر این کریدور بین المللی با همکاری چین در حال ساخت و اجرای طرح‌های زیربنایی مانند جاده و پل سازی، احداث خطوط آهن و بنادر و توسعه خطوط ارتباطی و مخابراتی هستند.

عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: ایران یکی از کوتاه‌ترین مسیر‌های زمینی از سوی شرق به سمت اروپا و بالعکس و به عنوان بهترین مسیر دسترسی کشور‌های آسیای میانه به آب‌های آزاد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.