رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: معابر و میادین قزوین به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سیاه پوش شد.

قاسم اللهیاری  رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین  گفت: در برنامه‌های متعدد سوگواری از جمله تعزیه خوانی و برنامه‌های آیینی - مذهبی توسط هنرمندان و همچنین جامعه فرهنگی - مذهبی در تئاتر شهر و دیگر نقاط قزوین به مناسبت شهادت سالار شهیدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم شهید پرور قزوین در تمامی کوچه، محلات و همچنین خیابان‌ها به صورت مردمی مراسم مذهبی متعددی را برگزار می‌کنند و مجموعه شورای اسلامی شهر قزوین نیز تمام تلاش خود را جهت حمایت برای موضوعات زیر ساختی و فضاسازی شهری ومعابری در این ایام خواهد داشت.

اللهیاری با بیان اینکه نزدیک به ۲۵ هزار متر ریسه پرچم سیاه در سطح شهر استفاده شده، تاکید کرد: نماد‌های عاشورایی با موضوع ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) توسط سازمان زیباسازی شهرداری در سطح شهر، به ویژه در میادین و معابر بزرگ قزوین نصب شده است.

به گفته این مسئول، همچنین زیرساخت‌های تبلیغاتی شهرداری قزوین برای اطلاع رسانی عمومی در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گرفته و این مجموعه‌ها می‌توانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: برنامه‌های ماه محرم با حمایت‌های ویژه‌ای از هیات ها، تشکل ها، گروه‌های مردمی، مجموعه‌ها و تجمعات صورت می‌گیرد و همچنین جلساتی نیز برای برطرف کردن مشکلات موجود با فعالان و مدیران این هیات‌ها صورت گرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: ستاد محرم در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از ارگان‌های مختلفی از جمله شهرداری و فراجا برای حرکت دسته‌های عزاداری سیدالشهدا در حال بررسی مشکلات ترافیکی است تا بدون هیچگونه موانعی این مراسم با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار