مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ارزش مبادلات تجاری گمرک پرویزخان در سه ماه سپری شده از سال جاری از این مرز به یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار رسید.

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از مجموع مبادلات تجاری در سه ماه سپری شده امسال از مرز رسمی پرویزخان به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار به وزن ۶۸۰ هزار تن صادرات را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین ۸۰۰ میلیون دلار کالای ترانزیتی به وزن یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن ترانزیت شده که در زمینه ترانزیت، مرز پرویزخان رتبه اول کشور را برای سومین ماه پیاپی در کشور کسب کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان در ادامه گفت: مهمترین اقلام ترانزینی مبدا از گمرک پرویزخان شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و ضایعات کارتن است که کشور‌های امارات، هند، بنادر جنوبی کشور و مناطق آزاد و ویژه مهمترین مقاصد ترانزیتی این گمرک هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان گمرک پرویزخان، اضافه کرد: پرویزخان یک گمرک مهم و راهبردی در بخش مبادلات تجاری کشور است و هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می‌شود و رشد چشمگیر ترانزیت از این گمرک بیانگر همکاری و تعامل نهاد‌های همجوار مستقر در این مرز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.