ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۱۰ ماهه سالجاری ۶۳ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۳ دلار به وزن ۲۹ هزارو ۵۱۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۱۷ درصد و از حیث وزن ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  خلیل حیدری مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۳۶ میلیون و ۳۹۱ هزارو ۷۷۱ دلار کالای وارداتی به وزن ۲۴ هزارو ۵۹۲ تن، بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۱۰ ماهه سالجاری بخود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۱۴۴ درصد و از حیث ارزش ۴۵۱ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه افزود در ۱۰ ماهه سالجاری از گمرک کرمانشاه ۲۶ میلیون و ۶۸۰ هزارو ۲۲۵ دلار کالا به وزن ۳ هزار و ۹۳۶ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۱ درصد و از حیث ارزش ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او آمار واردات گمرک خسروی را ۶۲۴ هزارو ۱۵ دلار کالا به وزن ۹۹۰ تن عنوان نمود وافزود این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۰ درصد و از حیث وزن ۵۹ درصد افزایش داشته است.

خلیل حیدری گفت: با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۷ کشور وارد می‏شود، تصریح کرد کشور عراق با ۳۶ میلیون و ۹۴۰ هزارو ۷۱۱ دلارکالا به وزن ۲۱ هزارو ۶۸۸ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور چین با ۱۰ میلیون و ۱۴ هزارو ۷۵۸ دلارکالا به وزن یک هزارو ۲۸۳ تن و کشور کره جنوبی با ۵ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۸۹ دلار کالا به وزن ۲۸۴ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتورکشاورزی، تلمبه‌های گریز از مرکز برای مایعات، تایربادی نو ازکائوچو برای اتوبوس و باری، آلومینیوم بصورت کارنشده غیرممزوج، ماشین برای بالانس کردن قطعات مکانیکی، اجزاء و قطعات ماشین آلات ودستگاه‌ها برای کارکردن روی خمیرکاغذکاغذیامقوا، تلمبه‌های چرخ دنده‌ای، مخلوط هیدروکربور‌های بودار، ماشین‌ها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خردکردن، سائیدن عنوان کرد.

 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.