«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از محتوای بیانیه نتانیاهو درباره مذاکرات جاری غیرمستقیم با جنبش حماس برای دستیابی به آتش‌بس انتقاد کرد.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از محتوای بیانیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در مورد مذاکرات جاری غیرمستقیم با جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران انتقاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه الجزیره، یائیر لاپید در واکنش به بیانیه نتانیاهو گفت: درباره این بیانیه یک واکنش دارم؛ فایده این بیانیه چیست؟ ما در لحظه حساسی از مذاکرات قرار داریم و زندگی اسرا به این مساله بند است، چرا چنین پیام‌های تحریک آمیزی منتشر می‌کنیم، تاثیر این امر در روند این مساله چگونه خواهد بود؟

در حالی که رژیم صهیونیستی با توسل به میانجی‌های مختلف در تلاش برای دستیابی به آتش بس با جنبش حماس در نوار غزه است، نخست وزیر این رژیم بار دیگر به تکرار ادعا‌های واهی خود درباره توانایی‌ها و خواسته‌های این رژیم پرداخت.

نتانیاهو بدون توجه به زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی در نوار غزه به اذعان کارشناسان صهیونیست و دست نیافتن به اهداف اصلی جنگ علیه نوار غزه یعنی نابودی کامل جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه گفت: هر گونه توافقی درباره آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل تا تحقق همه اهداف جنگ را فراهم کند.

نتانیاهو به جای توجه به واقعیت‌های میدانی در نوار غزه، از آمال خود سخن گفت و افزود: براساس توافقی که در آینده به دست خواهد آمد، نباید به حماس اجازه داده شود تا از طریق مرز مصر با نوار غزه، (به ادعای نتانیاهو) قاچاق سلاح کند.

نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب نوار غزه به شمال نوار غزه براساس آتش بس پیشنهادی گفت: براساس توافق مذکور، هزاران نفر (که به ادعای نتانیاهو) نیروی مسلح هستند، قادر به بازگشت به شمال نوار غزه نخواهند بود.

دفتر نتانیاهو همچنین برای حفظ آبرو و بازارگرمی سیاست نتانیاهو در بین توده صهیونیست‌ها ادعا کرد: موضع سختگیرانه نتانیاهو علیه متوقف شدن عملیات نظامی در شهر رفح، حماس را به شرکت در مذاکرات برای آتش بس در غزه وادار کرد.

یائیر لاپید روز گذشته (یکشنبه) نیز گفته بود: ما به توقف جنگ و رسیدن به توافق (با مقاومت فلسطین) و بازگرداندن (اسیران صهیونیست از نوار غزه) نیاز داریم.

وی در اشاره به نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعلل او در بستن قراردادن مبادله اسیران با مقاومت فلسطین از آغاز جنگ علیه نوار غزه در ۹ ماه پیش تاکنون تاکید کرد: همین الان باید به توافق برسیم و کسی که ۹ ماه پیش پشت اسرا را خالی کرد، اکنون باید همه آنها را بازگرداند.

لاپید همچنین به شکننده بودن ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ‌های طولانی مدت اعتراف کرد و گفت: اسرائیل همواره مخالف جنگ‌های طولانی بوده است، زیرا ارتش ما به نظامیان ذخیره متکی است که مناسب این نوع جنگ‌ها نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار