مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق خراسان شمالی گفت: مصرف برق در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت.

 امیر معروف  گفت: علیرغم مدیریت ۴۰ مگاواتی، مصرف برق در ساعت اوج مصرف به ۲۸۰ مگاوات رسیدکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد. وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های در حال اجرا برای مدیریت مصرف برق، پایش مصرف برق در اداره‌ها است، گفت: در صورت رعایت نشدن، برق آنها به طور خودکار قطع خواهد شد.

هدف گذاری کاهش ۳۰ درصدی برق ادارات 

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان هدف گذاری کاهش ۱۳ مگاواتی در بخش ادارات، مدیریت مصرف بخش صنعت و کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق پایدار عنوان کرد و گفت: ادارات خراسان شمالی ملزم به رعایت مصوبه هیات دولت هستند که بر اساس آن باید در ساعات اداری مصرف برق را تا ۳٠ درصد و در ساعات غیر اداری تا ۶٠ درصد کاهش دهند.

کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق بخش صنعت

معروف در ادامه با اشاره به مدیریت بخش کشاورزی و صنعت نیز گفت: در بخش کشاورزی از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۶ عصر مدیریت برق اعمال می‌شود ودر بخش صنعت یک روز درهفته ۲۴ ساعت باید مصرف برق تا ۹۰ درصد کاهش یابد. معروف با عنوان اینکه بیش از هر زمان دیگر نیازمند همکاری مردم در صرفه جویی مصرف برق هستیم، گفت: اینک استفاده بهینه از انرژی باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان قرار گیرد و از همه مشترکان بخش خانگی و تجاری خواست نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

خودداری از وسایل برقی پر مصرف در ساعات گرم روز

او به مشترکان برق استان توصیه کرد که از روشن کردن وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف خودداری کنند و برای کاهش تعرفه و برخورداری از پاداش وسایلی همچون ماشین لباس شویی، اتو، ماشین ظرف شویی و سایر وسایل برقی پر مصرف را از ساعت یازده شب به بعد استفاده کنند. مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان اضافه کرد: استفاده از دور کند کولر‌های آبی، نصب سایبان و استفاده از کولر‌های آبی و تنظیم درجه کولر‌های گازی روی دمای آسایش (۲۴درجه سانتیگراد) نقش موثری در کاهش مصرف برق دارد.

در خراسان شمالی ۴۱۴ هزار مشترک برق وجود داردکه بیشترین تعداد مربوط به بخش خانگی است.

برچسب ها: مصرف برق ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.