مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه اول ۱۴۰۳ میزان حقوق دولتی وصول شده از معادن استان به ۳۷۵۰ میلیارد ریال رسید.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در سه ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ برابر و به عبارتی دارای رشد ۵۰ درصدی شد. میزان حقوق دولتی وصول شده در سه ماهه اول ۱۴۰۲ حدود ۲هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال بوده است.

صابر پرنیان گفت: هم اکنون در استان آذربایجان غربی ۵۱۸ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۹۷۵ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

وی افزود: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای ۵هزار و ۸۳ نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

سرپرست صمت آذربایجان غربی تصریح کرد: طی ۳ماهه نخست سال جاری ۱۲ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۴ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره برداری و ۷ فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن ۱۷۸ هزار تن است، برای بهره‌برداری از این معادن ۷۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم ۴۲ نفر در این معدن فراهم شده است.

پرنیان خاطرنشان کرد: جهت احیاء معادن راکد استان و استفاده از تمام ظرفیت‌های معدنی برای توسعه اقتصادی استان در سال جاری برابر مزایده‌ای که در خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تعداد ۲۸۹ معدن و محدوده معدنی جهت فعال سازی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.