رییس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت: دوستداران حیوانات یک بزغاله وحشی را که یک دست و یک پای خود را براثر تیراندازی شکارچیان غیرمجاز از دست داده بود زنده پیدا کرده و از مرگ نجات دادند.

علی صدیقی‌پور رییس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت: یک رأس بزغاله وحشی روز گذشته توسط مدیریت اسکله قایقرانی روستای هجیج در اطراف دریاچه سد داریان مشاهده و زنده گیری شد.

وی اضافه کرد: قایقرانانی که این بزغاله وحشی را زنده گیری کردند متوجه شدند یک دست و یک پای آن در اثر تیراندازی شکارچیان قطع گردیده و وی قادر به حرکت نیست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پاوه ضمن قدردانی از مدیریت اسکله قایقرانی هجیج بابت حمایت و اطلاع رسانی این موضوع یادآور شد: بزغاله زخمی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه و تیم دامپزشکی انجمن ژیوای پاوه هم اکنون در حال مداوا است.

صدیقی‌پور با اشاره به اینکه حفظ حیات‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه‌یافتگی فکری انسان‌ها است، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است افزود: ما انسان‌ها تنها ساکنان کره زمین نیستیم، زمین ممکن است بدون ما انسان‌ها به حیات خود ادامه دهد، اما بدون جانوران حیات زمین ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه حیوانات هم مثل ما انسان‌ها حق حیات داشته و با تجاوز به این حق حیات خودمان را نباید به خطر اندازیم یادآور شد: تحقیقات در مورد شکارچیان غیرمجازی که اقدام به مجروح کردن این بزغاله وحشی کرده اند در دست انجام است.

برچسب ها: بزغاله وحشی ، شکارچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.