رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۹ هزار و ۸۰۰ تن انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات انگور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

جبار خدامرادی  رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت:میانگین برداشت انگور در هر هکتار از باغات این شهرستان در مجموع هفت تن در هکتار و بیشترین سطح باغات انگور شهرستان رقم یاقوتی است.

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد تاکستان‌های انگور قصرشیرین از ارقام رد، فلم، پرلت و عسگری است که نوبرانه انگور یاقوتی این منطقه نوبرانه این محصول در سطح کشور است و همه ساله از اوایل خرداد برداشت آن آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین سطح زیر کشت انگور یاقوتی در قصرشیرین را یک هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیربارور است و امسال با توجه به سرعت وزش باد و شدت بارندگی‌ها شاهد کاهش ۱۰درصدی عملکرد محصول در شهرستان بودیم.

خدامرادی ادامه داد: برداشت محصول انگور از تاکستان‌های قصرشیرین در مقایسه با سال گذشته به دلیل سرعت وزش باد و شدت بارندگی ۱۰ درصد کاهش تولید همراه بود و ۷۰ درصد محصول تولیدی به تهران و مابقی به مصرف داخلی بازار استان رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین میانگین قیمت هر کیلوگرم انگور یاقوتی قصرشیرین را ۸۰۰ هزار ریال و مجموع درآمد حاصل از تولید این محصول در سطح شهرستان را هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار کرد: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که درآمد بالای آن از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری است.

خدامرادی با اشاره به نبود صنایع جانبی فرآوری در قصرشیرین گفت: در صورت استقبال بخش خصوصی برای ایجاد این صنایع در شهرستان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و از آن‌ها حمایت می‌شود.

وی بیان کرد: پارسال پنج هزار و ۶۰۰ اصله نهال انگور یاقوتی رایگان بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد که امسال نیز افزایش سطح باغات انگور را تا ۵۰ هکتار خواهیم داشت و به متقاضیان در قالب نهاده‌ها تسهیلات اعطا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.