نشست مدیریتی توسعه علم و فناوری در حوزه دانش‌آموزی با رویکرد ضرورت برگزاری رویداد‌های نوآوری و فناوری و نقش آنها در مسیر توسعه امروز در تبریز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ماموریت نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان را برای بروز خلاقیت و نوآوری آماده و دانش‌آموزان خلاق و نوآور در قالب برنامه درسی تربیت کند.

سعادتی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از ۶ ساحت مهم در تربیت دانش آموزان ساحت علم و فناوری است افزود: باید برای زندگی هوشمندانه و تامین نیاز‌های جدید دانش آموزان، فضا را برای بروز خلاقیت دانش آموزان فراهم کنیم.

جعفری آذر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با حوزه‌های فناوری ابراز امیدواری کرد جشنواره رینوفست به خلاق شدن، توانمندشدن و کارآفرینی دانش آموزان و دانش بنیان شدن مجموعه‌های تولیدی استان بینجامد.

کریملو رئیس ستاد اجرایی دومین دوره جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی موسوم به رینوفست نیز با اشاره به اینکه امسال به دنبال تغییرات اساسی و کیفی سازی این رویداد هستیم گفت: در این رویداد فناورانه، امسال میزبان سه هزار دانش آموز خلاق و فناور خواهیم بود.

جشنواره دانش‌آموزی رینوفست، در راستای ایجاد بستری مناسب و متناسب برای عرضه توانمندی‌ها و دستاورد‌های فعالان حوزه آموزش و پرورش و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور در ۴ بخش مسابقات دانش‌آموزی، بازی و سرگرمی، نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌آموزی و رویداد‌های آموزش محور در ۲ بخش مقدماتی در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ مرداد ماه و نهایی از ۲۴ تا ۲۷ مهر در تبریز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.