مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از امکان قسط‌بندی بدهی عوارض ساختمانی شهروندان با توجه به شرایط موردی، منطقه شهری و حفظ حقوق شهروندان و شهرداری خبر داد.

محمد وحیدنیا،مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در منابع درآمدی شهرداری تأثیرگذار بوده موضوع تعرفه عوارض است که سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر این تعرفه تصویب شد و رشد معقولی داشت.

وی افزود: سال گذشته بر اساس قانون و شرایط اقتصادی کنونی، رشد حدود ۳۹ درصدی در عوارض شهرداری به صورت میانگین اتفاق افتاد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به میزان پرونده‌هایی که در سطح مناطق و در حوزه‌های مختلف همچون نوسازی، ماده ۱۰۰ و ثبت املاک وجود دارد یک نقشه راه برای این حوزه تدوین شد.

وحیدنیا تصریح کرد: در این نقشه راه برای تشویق همشهریان و مؤدیان نیز مواردی در نظر گرفته شد، از جمله اینکه پرداخت‌های نقد در حوزه ساختمانی از جمله تخفیف در سه فصل چهار ماهه انجام می‌شود، چهار ماه نخست ۲۵ درصد، دوم ۲۰ درصد و چهارماهه آخر ۱۵ درصد تخفیف عوارض به شرط پرداخت نقدی لحاظ شد و استقبال خوبی در این دو ماه صورت گرفت.

وی با اشاره به پیش‌بینی تشویق‌هایی برای پرداخت عوارض نوسازی گفت: با توجه به اختیارات شهرداری‌های مناطق در مسائل مالی و بنا بر شرایط منطقه، بدهی عوارض شهروندان تقسیط می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار