با توجه به آغاز فصل گرما برق پانزده اداره پرمصرف در اراک قطع شد.

مدیر عامل توزیع برق استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۲۵ اداره که رعایت لازم را ندارند، شناسایی شده و جریان برق ۱۵ اداره نیز روز گذشته قطع شد.

محمودی افزود: با شروع فصل گرما شاهد افزایش بی رویه بار برق در سطح کشور بودیم و با توجه به سراسری بودن شبکه برق، روز گذشته شنبه ۱۶ تیرماه بار شبکه سراسری کشور نسبت به شنبه ماقبل ۴ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد و از ۷۳ هزار مگاوات به ۷۷ هزار مگاوات رسید. این میزان بار شبکه در مقایسه با چهارشنبه گذشته نیز ۲۵۰۰ مگاوات افزایش داشت. همچنین در استان مرکزی بار شبکه نسبت یه چهارشنبه گذشته ۵۰ مگاوات و نسبت به شنبه ماقبل ۷۰ مگاوات افزایش داشته است.

او گفت: دیروز با وجود ۳۲۰ مگاوات مدیریت بار در بخش‌های صنعت؛ کشاورزی، مولد و اداری، اما به میزان ۷۰ مگاوات پست‌های سریع القدر و فرکانسی عمل کردند چراکه با افزایش بار این مهم به منظور تثبیت شبکه انجام می‌شود. لذا از مردم در بهش‌های مختلف از جمله خانگی و تجاری تقاضا می‌شود حداقل ۱۵ درصد صرفه جویی را در برنامه داشته باشند تا بتوان پایداری شبکه را حفظ کرد و اگر این مهم انجام شود مشتریان پاداش و جوایز دریافت خواهند کرد و از طرفی خللی در سایر فعالیت‌ها از جمله کشاورزی نیز ایجاد نخواهد شد.

محمودی این را هم گفت که با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، برنامه صنعت در ۳ بخش تنظیم شده است: از مشترکین با مصرف کمتر از ۳۰ کیلووات تقاضای صرفه جویی شده؛ برای مشترکین با مصرف بین ۳۰ کیلو وات تا ۲ مگاوات، تعطیلی از ۷ صبح روز تعیین شده تا ۷ صبح فردا و برای بالای ۲ مگاوات مشرف به میزان ۵۵ درصد کاهش مصرف انرژی تعیین شده است.

برچسب ها: قطع ، برق ، اداره ، پرمصرف ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.