حجت الاسلام قناعت گفت: برای اعزام مبلّغ به روستا‌های خراسان جنوبی محدودیتی نداریم و مردم می‌توانند برای اعزام مبلّغ به روستا‌ها درخواست دهند.

حجت الاسلام قناعت معاون فرهنگی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هزار و ۳۶۰ هیئت مذهبی فعال و دارای کد در استان وجود دارند که در ماه محرم نیز فعال هستند.

او با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه را به عنوان حسینیه خراسان جنوبی می‌شناسند، افزود: سبک عزاداری مختلف و متنوع این شهرستان در ماه محرم سبب شده است تا این شهرستان چنین لقبی را به خود بگیرد.

حجت الاسلام قناعت در خصوص اعزام مبلّغ به نقاط مختلف استان اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای اعزام عالم به روستا‌ها وجود ندارد و اگر روستائیان علاقه‌مند هستند تا مبلّغ در روستایشان مستقر شوند می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

معاون فرهنگی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۳۳۰ مبلّغ و مبلّغه به نقاط مختلف استان اعزام شده اند و مابقی افراد برنامه ریزی شده نیز امروز اعزام می‌شوند، بیان کرد: ارتباط با قرآن و اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم در برنامه است و آیه ۲۳ سوره احزاب به ماه محرم اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


او به هیئات مذهبی توصیه کرد تا ارتباط با قرآن در مراسم عزاداری صورت پذیرد و ابتدای مراسم‌ها با تلاوت قرآن کریم باشد.

حجت الاسلام قناعت عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال برای دومین سال به همت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود این است که هیئات مذهبی استان‌ها در شب‌های محرم در صحن قدس حرم مطهر رضوی به اجرای برنامه می‌پردازند و امسال نیز برنامه شب ششم محرم مربوط به خراسان جنوبی است و با حضور هیئات مذهبی شاخص استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه صدای هیئت در خصوص شکایات، انتقادات و پیشنهادات فعال است و دومین سامانه، سامانه سمپات است که مربوط به اقلام مصرفی هیئات مذهبی است و می‌توانند درخواست اقلام را در این سامانه ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار