رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال ۶۷ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب ۳۵ فقره پرونده، رفع تصرف شده است.

سیدانور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال ۲۸ هکتار از اراضی ملی در قالب ۲۶ پرونده از طریق مراجع قضایی در حال رسیدگی بوده که با قطعی‌شدن رای آنها رفع تصرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت حدود ۲۱ هکتار از اراضی با صلح و سازش بین متخلفان و اداره در قالب ۱۱ پرونده رفع تصرف شده و ۴ پرونده تخلف به مساحت ۱.۳۸ هکتار قلع و قمع شده است.

حسینی اظهار کرد: امسال ۳۳ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل ۵ هزار راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده‌ها مختومه شده و جریمه خسارت دریافت شده است.

وی در ادامه گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.