استاد حوزه علمیه قم گفت: شناخت سیره و مکتب سیدالشهدا علیه السلام، سبب تحول در زندگی انسان می‌شود و انسان را به مقام قرب الهی می‌رساند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شامگاه شنبه در مراسم تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: انسان به واسطه اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام به مقام قرب الهی می‌رسد و شناخت سیره و مکتب آن حضرت، سبب تحول در زندگی انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام رضا علیه السلام درباره ورود به ماه محرم بر گریه برای امام حسین علیه السلام تاکید دارد افزود: آن حضرت به پسر شبیب فرمودند که اگر برای امام حسین علیه السلام گریه کنی در این صورت خداوند همه گناهان تو را خواهد بخشید.

او بیان کرد: آن حضرت فرمودند وقتی ماه محرم فرا می‌رسید، کسی خنده بر لبان پدرم نمی‌دید چرا که در این ماه سیدالشهدا علیه السلام را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام مؤمنی عنوان کرد: امام رضا علیه السلام توصیه دارند که از دور یا نزدیک امام حسین علیه السلام را زیارت کنیم و فرمودند هرگاه خواستی که زیارت کنی نگاهی به آسمان و سمت چپ و راست بینداز و دست بر سینه بگذار و بگو السلام علیک یا اباعبدالله که این خود یک زیارت به شمار می‌رود.

او افزود: آرزوی در معیت اصحاب امام حسین علیه السلام بودن و همچنین لعن بر قاتلین اباعبدالله الحسین علیه السلام از دیگر توصیه‌های امام رضا علیه السلام ست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: روضه سبب می‌شود که قلب انسان جلا پیدا کند و در این صورت می‌فهمد که چرا باید بر قاتلان امام حسین علیه السلام لعنت بفرستد چرا که دشمنان خاندان اهل بیت علیهم السلام جنایات بسیاری را مرتکب شدند.

حجت الاسلام مؤمنی گفت: غمگین شدن در حزن اهل بیت علیهم السلام و شادی در شادمانی آنان از توصیه‌های امام هشتم است و آن حضرت فرمود که روز حسین علیه السلام چشم‌های ما را زخم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار