رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای این استان در سال جاری ۸۸ درصد و اعتبارات هزینه‌ای ۳۳ درصد افزایش یافته است.

نوربخش عسکری گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حدود ۲۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: برای نخستین‌بار ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای شهرستان‌های متاثر از معادن در اعتبارات استانی لحاظ شد و ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ارتقاء شاخص‌های شهرستان‌هایی که میانگین شاخص‌های آنها کمتر از میانگین کشوری است، اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: اعتبارات سه درصد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی نیز که بیش از چهار هزار میلیارد ریال بود، براساس تصویب نامه هیأت وزیران به مناطق کم‌برخوردار از جمله شهرستان‌های خنداب، کمیجان، خمین و بخش‌هایی از شهرستان‌های شازند، زرندیه، ساوه، کمیجان، فراهان و تفرش اختصاص یافت.

عسکری اظهار کرد: همچنین ۵۵۰ میلیارد ریال برای پروژه‌هایی که بخش عمومی - خصوصی در تکمیل آن مشارکت داشته باشند، اختصاص یافته و ۴۶۰ میلیارد ریال نیز به صورت کمک‌های فنی و اعتباری برای فعالسازی واحدهای راکد و غیرفعال استان اختصاص یافته است.

وی گفت: امسال اعتبارات هزینه‌ای نسبت به عملکرد سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به مصوب سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته و معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حقوق، مزایا و هزینه‌های اجتناب ناپذیر کارکنان ۲۲ دستگاه‌ مشمول نظام بودجه هزینه‌ای استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: این اعتبارات سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال بود و امسال به حدود ۱۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

عسکری تصریح کرد: ۲۰۰ نفر امسال در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی استخدام می‌شوند که ۱۰۰ نفر از محل مجوزهای ملی و ۱۰۰ نفر از طریق آزمون طرح شهید زین الدین است که تا پایان سال در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار می‌شوند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار