اعتبار ۲۲۳۹ میلیارد تومانی استان مرکزی

دو هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای سال ۱۴۰۳ در استان مرکزی مصوب شد.

رئیس برنامه و بودجه استان مرکزی از تصویب ۲۲۳۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص توزیع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال جاری و اعتبارات هزینه‌ای ۲۲ دستگاه مشمول نظام بودجه‌ای استان برگزار شد. 

نوربخش عسگری افزود: امسال اعتبارات هزینه‌ای نسبت به عملکرد سال گذشته ۲۰ درصد، نسبت به مصوب سال قبل ۳۳ درصد، معادل هزار میلیارد برای حقوق و مزایا و هزینه‌های اجتناب ناپذیر کارکنان و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و بین ۲۲ دستگاه توزیع شد، این اعتبارات سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بود. بیش از ۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در چند بخش بین شهرستان‌ها توزیع شد و نسبت به سال قبل رشد ۸۸ درصدی داشته است.

او گفت: این اعتبارات برای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در نظر گرفته شد و برای اولین بار ۱۵ درصد حقوق دولتی برای شهرستان‌های متاثر از معادن اختصاص پیدا کرد. اعتباراتی برای شاخص‌های شهرستان‌های کمتر از میانگین کشوری اختصاص یافت و اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز نیز که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بود به مناطق کم برخوردار از جمله شهرستان‌های خنداب، کمیجان، خمین و بخش‌هایی از شهرستان‌های ززندیه، ساوه، کمیجان و. اختصاص یافت. 

عسگری این را هم گفت که امسال ۲۰۰ نفر استخدام جدید نیز وجود دارد که ۱۰۰ نفر از مجوز‌های ملی و ۱۰۰ نفر از طریق آزمون طرح شهید زین الدین بوده که تا پایان سال در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.