مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳) با دستور وزیر کشور آغاز شد.

پیش از این در مرحله اول، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم راه یافته بودند و امروز قرار است مردم ایران برای انتخاب رئیس‌جمهور، از بین این دو نامزد، پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وزیر کشور رای خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دومین مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۵۸ هزار و ۶۳۸ شعبه آغاز کردیم. مردم عزیز در آغازین ساعت پای صندوق حاضر شوند. انشاالله این انتخابات برای کشورمان مفید باشد.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آغازین دقایق فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریا‌ست‌جمهوری رای خود را به صندوق انداختند.

ایشان پس از رای‌دهی و در جمع خبرنگاران حاضر در حسینیه امام خمینی (ره)  فرمودند: در این مرحله مردم باید همتشان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

ایشان گفتند: شنیدم شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است، خداکند این‌طور باشد. اگر این‌طور باشد خرسندکننده است. انشاالله مردم رای بدهند و بهترین را انتخاب کنند.

حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای

واعظی در انتخابات شرکت کرد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم به همراه همسرش در شعبه اخذ رای جماران حاضر شد. او پای صندوق رای گفت: انتخاب رئیس‌جمهور با رای بالا مقبولیت نظام را افزایش می‌دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری

 به نیت حاج قاسم رای دادم

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه با حضور در انتخابات گفت: رأی‌ای که ملت شریف ایران در صندوق می‌اندازند، به افزایش قدرت، اقتدار و هویت ایران در منطقه و دنیا کمک می‌کند. 

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه به نیت حاج قاسم رای دادم، تاکید کرد: هر رای مردم یک تیر موشک به سمت دشمن است.

مخبر به همراه اسماعیلی و زارع‌پور وارد ستاد انتخابات شد

محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، غلام‌حسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداختند.

انتخابات ریاست‌جمهوری

 لباس جالب یکی رای‌اولی در حسینیه ارشاد

انتخابات ریاست‌جمهوری

علی مطهری: افراد مردد به تبلیغات خارجی توجه نکنند

علی مطهری که برای حضور در انتخابات به حسینیه ارشاد رفته بود به جمع خبرنگاران رفت و گفت؛ اینکه بگوییم رئیس‌جمهور کاره‌ای نیست و کاری نمی‌تواند انجام دهد، اشتباه است. افراد مردد به تبلیغات خارجی توجه نکنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رای خود را در صندوق انتخابات انداخت

انتخابات ریاست‌جمهوری

رای دهی رئیس قوه قضاییه در مسجد لرزاده 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در مسجد لرزاده، در صف رأی‌دهندگان قرار گرفت و پس از چند دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه همچنین هنگام حضور در صف رأی‌دهندگان، با تعدادی از مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب آنان را استماع کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری

همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای‌دهندگان الزامی است

 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) می‌باشند. همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

قاليباف در حرم رضوی رای خود را به صندوق انداخت

اگر مسئولین زود‌تر رای بدهند، جوانان انگیزه بیشتری برای مشارکت پیدا می‌کنند

عارف در حاشیه حضور در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری گفت: رأی دادن یک وظیفه است و به نظر من بهتر است که آدم هرچه زود‌تر وظیفه‌اش را انجام بدهد. در کنار این وظیفه شخصی، احساس می‌کنم اگر مسئولین زود‌تر رأی بدهند، جوانان انگیزه بیشتری برای مشارکت و حضور پیدا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری از اینکه امروز مشارکت بیش از جمعه گذشته را شاهد باشیم، افزود: ۶۰ درصدی که نیامدند، باید علت نیامدنشان بررسی شود؛ طبیعتا حرف‌هایی دارند. ان شاءالله بتوانیم با تعامل با آنها و پیگیری مطالباتشان که قطعا مطالبات به حقی هست، در انتخابات‌های آینده حضور آنها را داشته باشیم.

انتخابات ریاست‌جمهوری

اسحاق جهانگیری به حسینیه ارشاد رفت

جهانگیری معاون اول روحانی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به حسینیه ارشاد رفت.

او در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو تفکر متفاوت در انتخابات هستند و مردم باید ببینند با کدام تفکر می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری

محمدباقر نوبخت در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس رسانه ملی با حضور در استودیوی پخش اخبار در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد

انتخابات ریاست‌جمهوری

انتخاب اصلح، انتخاب مردم است

محمد مخبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توصیه مان به مردم این است که در انتخابات شرکت کنند. انتخاب اصلح، انتخاب مردم است و ملاکهایش هم در کلام رهبری مشخص است.

حضور مردم پای صندوق‌های رای 

 

ناظران انتخاباتی در تمام شعب اخذ رای حضور دارند

 هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان لحظاتی پیش رای خود را به صندوق سیار شماره ۱۶۹۳ تهران انداخت.

طحان نظیف گفت: فرآیند‌های نظارتی در مرحله دوم انتخابات همچون فرآیند‌های نظارتی مرحله اول است. ناظران آموزش‌دیده شورای نگهبان در تمام شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.

 وی افزود: هیچ شعبه‌ای نخواهد بود که ناظران شورای نگهبان در آن حضور نداشته باشند؛ به لحاظ قانونی نیز شعب انتخاباتی بدون حضور ناظران شورای نگهبان نمی‌توانند اخذ رای انجام دهند.

انتخابات ریاست‌جمهوری

گفتگوی صمیمی مخبر با مادر شهید و جانباز ۷۰ درصد، در حاشیه بازدید از یکی از حوزه های اخذ رای 

  اولویت رئیس‌جمهور باید اقتدار ملت و تامین آزادی‌ها باشد

یونسی وزیر اسبق اطلاعات پس از حضور در انتخابات در جمع خبرنگاران بیان کرد:  ۶۰ درصد مردم هفته گذشته رای ندادند که این پیام واضحی به مسئولان داشت که باید رضایت مردم را در اولویت همه کار‌های خود قرار دهند.

وزیر اسبق اطلاعات افزود: امیدوارم پیام دوم را هم امروز ابلاغ کنند که این مردم هستند که دولت را تشکیل می‌دهند و اقتدار نظام و امنیت مردم با مشارکت ملت است.

انتخابات ریاست‌جمهوری

حضور عروس و داماد مشهدی پای صندوق رای

رای‌گیری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

لاریجانی در روستای لوت بخش آمل رأی خود را به صندوق انداخت

انتخابات ریاست‌جمهوری

از دیروز با چند خرابکاری مواجه شدیم

زارع پور وزیر ارتباطات در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و گفت که در تمام شعب دستگاه‌های احراز هویت به شبکه متصل شدند. در دوره قبل حدود ۲۵ میلیون نفر برخط از این ساختار استفاده کردند که باعث محک زیرساخت‌های ما شد.

وزیر ارتباطات افزود: از دیروز چند مورد خرابکاری داشتیم، اما به سرعت برطرف شده و اثری بر وضعیت شبکه نداشته است.  اگر مسیری قطع شود بلافاصله از مسیر جایگزین استفاده خواهیم کرد، اما در دوره مشکلی نداشتیم. ۹۹ و نیم درصد استعلامات برخط بوده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری

محمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخت

انتخابات ریاست‌جمهوری

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در تالار وحدت رای خود را به صندوق انداخت

 جلیلی برای رای‌دهی با همراهی هواداران خود وارد مسجد جامع قرچک شد

منتخب مردم مورد احترام و رئیس‌جمهور همه کشور است

جلیلی پس از رای دادن در مسجد جامع قرچک گفت: با حضور گسترده مردم و با انتخاب شایسته آنها، در چهار سال آینده نه تنها مسائل و مشکلات روزمره حل شود بلکه یک جهش بزرگ داشته باشیم و از امروز این نقش آغاز می‌شود.

او تاکید کرد: از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.

عراقچی رای داد

سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در مسجد امام صادق (ع) میدان اقدسیه، رای خود را به صندوق انداخت.

عراقچی گفت: شاید هیچ زمانی مثل این بار «رای من، رای تو، رای ما» تا این حد تاثیرگذار نبوده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری

حضور مسعود پزشکیان و ظریف در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان، برای رأی دادن

نمایندگان نامزد‌ها در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌شوند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد: به آگاهی نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری می‌رساند، نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌گردند.

روحانی در ولنجک رای داد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به صندوق انداخت.

انتخابات ریاست‌جمهوری

جنتی رای داد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان، رأی خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

دعوت امیر ایرانی از هموطنان کرد برای حضور در انتخابات 

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با انتشار ویدئویی به زبان کردی، از هم‌میهنان کُرد برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کرد.

دادستان کل کشور: تا این لحظه تخلفی در مرحله دوم انتخابات گزارش نشده است

رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه مردم خواهد بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شعبه اخذ رای تالار وحدت اظهار کرد: مردم با حضور پای صندوق‌های رای، بلوغ سیاسی بالای خودشان را به نمایش گذاشتند. رئیس‌جمهور منتخب رئیس جمهور همه مردم خواهد بود.

 
سرپرست ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یکی از شعب رای‌گیری در شهر تهران، با حضور در واحد سیار صداوسیما از زحمات عوامل پوشش رسانه ای انتخابات تقدیر کرد.
 

حضور همسر و دختر آیت‌الله هاشمی در انتخابات

فاطمه هاشمی به همراه عفت مرعشی برای شرکت در انتخابات وارد حسینیه جماران شد.

شاهد صف‌های طولانی برای اخذ رای‌ هستیم

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: ۸۵ درصد از مردم ایران در دوره اول انتخابات از کارت ملی استفاده کردند. هیج اختلالی در روند رای‌گیری تاکنون به وجود نیامده است. تمدید ساعت رای گیری برعهده وزارت کشور است.

زاکانی رای خود را در مسجد میرزا عیسی به صندوق رای انداخت

انتخابات ریاست‌جمهوری

مردم به نظرسنجی و آمار‌های فضای مجازی توجه نکنند

 وحیدی وزیر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برخی آمار‌ها و نظر سنجی‌ها در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی اظهارنظر‌های غیر واقعی به طور مرتب منعکس می‌شود که نباید به اینها توجه کرد، انشاالله بعد از اخذ رای مردم، شمارش دقیق و صیانت کامل از آرا در ستاد انتخابات به استحضار مردم خواهد رسید. این نظر سازی‌ها و نظر سنجی‌ها نباید ملاک مردم باشد.

حضور بشیر بی‌آزار در شعبه اخذ رای تالار وحدت

انتخابات ریاست‌جمهوری

 پیرمرد ۹۲ ساله: امروز بخاطر مملکتم و رهبرم رای دادم

 
بیات زنجانی، اسماعیلی وزیر ارشاد، هاشمی وزیر ورزش، پرویز فتاح، آذری جهرمی و معصومه ابتکار در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند.
 
انتخابات ریاست‌جمهوری
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
من در عرض کمتر از ۵ دقیقه از ورودم در اصفهان رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۳
ما خانوادگی رای دکتر پزشکیان دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۳
زنده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۵ تير ۱۴۰۳
ما هم خانوادگی جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۳
خدایا مارا از شر صف مرغ و تخم مرغ دولت سوم روحانی در امان بدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۳
تو اینقد بدبختی فکر میکنی واقعا داری رای میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۳
اینا که منفی دادن یعنی از شر در امان نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۳
من دور قبل شرکت نکرده بودم این دور به جلیلی رای دادم تا رای اونهایی که بخاطر پزشکیان امدن رو خنثی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
توی گفتی ملت باور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۳
آرا ملت‌ را میخواه خنثی کنید نه پزشکیان اصلح هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۳
انشاالله سعید جلیلی با کسب حداکثر مطلق آرا رئیس جمهور ایران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۳
با 17نفر از طایفه و خانواده رفتیم و دکتر جلیلی رو انتخاب کردیم برگشتیم. زنده باد دکتر جلیلی با برنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۳
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۳
کرمانشاه یک صدا جلیلی ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۳
گزینه هیچکدام نداره؟چقدر سخته،به یکی رای ندی اون یکی رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۳
ماکه رای دادیم به اقای جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۳
ب سلامتی مردم ایران صلاوات و ب سلامتی که فردا شنبه 16 تیر نتایج ارا مشخص بش
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۰:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۳
عقاب همای سعادت ایرانیان دکتر استاد سعید جلیلی محترم رئیس جمهور محترم محبوب مردمی ایران اسلامی عزیزمان خواهد شد .‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۳
انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۳
درود بر ملت قهرمان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۳
پزشکیان همان پزشکیان با یاری ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
انشاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
دوتا برنامه ازش بگو البته بجز بنزین25هزاری
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۳
بریم برا مشارکت ۳۰ درصدی به لطف گرمای هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۳
اگر گرم هست هوا خنک شد برو رای بده تا ۱۲ شب تمدید میشه انشاالله همه میاند پزشکیان انتخاب می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۳
اونی که میگه همه پزشکیان روانتخاب میکنن پیش خودت همچین فکری کردی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۵ تير ۱۴۰۳
من هم رأی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۳
دستش درد نکنه برای کشورت تا دشمن در کمین نباشه طرفدار پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
من از خرم آباد در دقایق اول رای دادن ب آقای جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۳
منتظر آری پزشکیان هستید انشاالله صبح پزشکیان هست
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۳
ما هم یکم دیگه میریم صندوق اخذ راییییی واسه مرحله دوم رابیییییی
آخرین اخبار