مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از وجود پنج کانون اصلی سیلاب در اطراف قم خبر داد و گفت: توجه به این مسئله از نیاز‌های برنامه‌ریزی شهری در قم است.

مهدی برزویی ،مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم اظهار کرد: پنج کانون وقوع سیلاب در پیرامون شهر وجود دارد که موجب ورود سیلاب به داخل شهر است، این مکان‌ها شامل بالادست بوستان جوان و سایت شادقلی خان، شهرک دانشگاهی پردیسان، ابتدای جاده اراک و بلوار ظهور در منطقه جمکران می‌شود.

وی با بیان اینکه این خطرات می‌تواند اثرات مخربی بر شهر قم داشته باشد، افزود: اقداماتی که شهرداری در محدوده شهری انجام می‌دهد، نمی‌تواند خطرات سیلاب‌هایی که منشأ خارج شهری دارند را به‌طور کامل رفع کند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: لازم است تا طرح‌های آبخیزداری لحاظ و در عین حال لایروبی و تدابیر دیگر باید اندیشیده شود، چراکه مشکلات جدی در ابتدای جاده اراک و بوستان جوان به‌ویژه شهرک دانشگاهی که سایت ۵۶۰ هکتاری نیز به آن اضافه شده است، وجود دارد.

برزویی در خصوص مشکلات در منطقه پردیسان و سایت ۵۶۰ هکتاری گفت: تکمیل نهر هدایت آب‌های سطحی و اتصال آن به رودخانه یکی از الزامات گسترش ساخت‌وساز در منطقه پردیسان است که نباید نسبت به آن بی‌توجهی کرد.

وی تاکید کرد: وجود کانال‌های خاکی که بعضی مواقع نسبت به آن دست‌درازی می‌شود، نمی‌تواند راه‌حل کاملی برای این مشکل باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار