مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: هفته‌ای ۵۸ پرواز از کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد، قشم و عسلویه داریم و امیدواریم با بهره برداری از باند اصلی کرمانشاه شاهد برقراری هفته‌ای ۱۸۰ پرواز در این فرودگاه بین المللی باشیم .

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت : فاز اول بهسازی این باند سال ۱۳۹۶ با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان آغاز شد و اعتبار آن هم از طریق فرودگاه‌های کشور تامین شد.

بیاتی گفت: با توجه به اینکه امکان تعطیلی فرودگاه کرمانشاه به دلیل ضرورت پرواز‌های آن وجود نداشت، باید باند فرعی دیگری آماده می‌کردیم تا بتوانیم کار بازسازی باند اصلی را انجام دهیم، اما متاسفانه مسئولین وقت استان همکاری نکرده و ما نتوانستیم این پروژه را انجام دهیم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی اشرفی اصفهانی گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه عملا مسکوت ماند تا اینکه در دولت شهید رییسی در سال ۱۴۰۱ مجددا سه مرحله مناقصه برای آن برگزار شد و توانستیم پروژه را تحویل پیمانکار دهیم.

بیاتی با اشاره به شروع عملیات اجرایی این پروژه از اردیبهشت سال گذشته گفت: با توجه به تاخیر چندساله اعتبار مورد نیاز این پروژه از ۸۰ میلیارد تومان به ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این اعتبار از محل شرکت فرودگاه‌های کشور و اعتبارات سفر شهید جمهور به استان تامین شد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر این پروژه مشکل اعتباری نداشته و پروژه با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و آنطور که پیمانکار قول داده شهریور امسال باند اصلی فرودگاه آماده بهره برداری است.

بیاتی خاطرنشان کرد: پروژه بهسازی باند فرودگاه، شامل باند و توسعه پارکینگ هواپیمای فرودگاه است و با افتتاح آن شاهد پارک همزمان هشت هواپیما در فرودگاه خواهیم بود.

بیاتی با بیان اینکه جهت جلوگیری از تعطیلی فرودگاه در هنگام اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه سال گذشته یک باند فرعی را عملیاتی کرده و آماده پرواز کردیم، افزود: این باند فرعی محدودیت‌هایی برای پرواز هواپیما‌های پهن پیکر و پرواز‌های شبانه دارد و همین امر موجب شده تعداد پرواز‌ها کاهش یابد، اما علی رغم همین محدودیت‌ها سال گذشته ۱۹۰۰ پرواز (نشست و برخاست) در این باند داشتیم.

بیاتی گفت: در حال حاضر هفته‌ای ۵۸ پرواز از کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد، قشم و عسلویه داریم و امیدواریم با بهره برداری از باند اصلی کرمانشاه به روز‌های اوج خود برگردد و شاهد برقراری هفته‌ای ۱۸۰ پرواز در این فرودگاه بین المللی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه هاب منطقه است و با افتتاح باند اصلی، می‌توانیم علاوه بر پوشش مسافران استان، مسافران استان‌های همجوار را هم تحت پوشش قرار دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.