رئیس رسانه ملی گفت: شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی مقاومت و رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما، رسانه مقاومت و هر دو در مسیر هم و مکمل یکدیگر هستند.

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در مراسم نامگذاری ساختمان برون‌مرزی به‌نام شهید حسین امیرعبداللهیان و رونمایی از تندیس این شهید گرانقدر که با حضور خانواده ایشان و جمعی از مدیران و همکاران معاونت برون‌مرزی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به خانواده معزز شهید مقاومت و دیپلماسی، شهید حسین امیرعبداللهیان، از معاونت برون‌مرزی در پیشگامی‌برای احیای نام و یاد این شهید ارجمند قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره بیداری اسلامی و زمانی که حرکت گسترده انقلاب در شمال آفریقا به راه افتاده بود، تنها دیپلمات ارشد برجسته که تمام‌قد در مسیر انتقال پیام انقلاب، همگام با شهید سلیمانی به تقویت این مسیر اهتمام داشت، شهید امیرعبداللهیان بود، تعامل و روابط سازنده این شهید در کسوت معاون و سپس وزیر امورخارجه با معاونت برون‌مرزی طی چند سال اخیر را نیز یادآور شد.

جبلی افزود: اگر جبهه گسترده انقلاب و مقاومت امروز در بالاترین نقطه اقتدارش به سر می‌برد بخشی را مرهون مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر این شهید است. امیدوارم ادامه‌دهنده مسیر شهید باشیم و در زنده نگه داشتن یاد او اهتمام ورزیم تا خطی که او دنبال کرد، روزبه‌روز تقویت شود.

رئیس رسانه ملی همچنین در پایان این مراسم و درجمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان از عناصر انقلابی، متعهد و سختکوش دیپلماسی کشور بود، نقش مؤثر او در تحولات منطقه را موردتأکید قرار داد و گفت: امیرعبداللهیان، نماد دیپلماسی مقاومت و رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما، رسانه مقاومت‌اند. این دو در مسیر هم و مکمل همدیگرند. دیپلماسی مقاومت، رسانه مقاومت را همواره در کنار خودش خواهد دید و رسانه مقاومت نیز مقوم مسیر دیپلماسی مقاومت خواهد بود.

جبلی درباره اهتمام رسانه ملی به تبیین جایگاه شهدای پرواز اردیبهشت نیز گفت: رسانه ملی همواره خود را موظف دانسته است که به سیره شهدا توجه عملی داشته باشد. توجه به سیره شهدا، جزو اولویت‌ها و ضرورت‌های رسانه ملی به شمار می‌رود، آن‌هم با رعایت این نکته مهم که کار شهید باید کار فاخر باشد و کار ضعیف را برای شهدا نمی‌پسندیم. در همین راستا، همکاران ما در مراکز تولید مجموعه‌های نمایشی به‌طور جدی‌تر و قوی‌تر به تولید آثار مرتبط با شهدا به‌ویژه شهید امیرعبداللهیان ادامه خواهند داد و این مشی دنبال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار