اپوزیسیون تلاش زیادی را برای حضور نیافتن ایرانیان از خارج از کشور در انتخابات کرده است، اما هر بار با شکست مواجه می‌شود.

اقدامات اپوزیسیون برای نرفتن مردم ایران به پای صندوق رای در حالی صورت می‌گیرد که هیچ‌یک از اعضای اپوزیسیون در نزد مردم ایران پایگاه اجتماعی ندارند.

اینکه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری حضور چهل درصدی داشتند به‌دلیل پیام مثبت مردم به اپوزیسیون نبود و سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و منافقین این اتفاق را نباید به‌عنوان همراهی مردم ایران از آنها بدانند چراکه مردم ایران با انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های ملی و میهنی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن، تشییع پیکرهای سردار سلیمانی و شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش پاسخ این یاوه‌گویان را داده‌اند.

حضور ۴۰ درصدی مردم در انتخابات درواقع به‌دلیل نارضایتی مردم از شرایط معیشتی آنهاست. امری که برای رئیس‌جمهور بعدی یک نشانه است تا تمام توان خود را به کار گیرد تا بتواند معیشت مردم را به حد قابل قبولی برساند تا دیگر نه شاهد گرانی باشیم و نه صف‌های طولانی برای خرید ارزاق.

دست در دست دشمن

اینکه رضا پهلوی در پیامی اعلام می‌کند که مردم در انتخابات حضور نیابند باید به خوبی متوجه این موضوع باشد که اگر مردم، او و خانواده و اعوان و انصارش را می‌خواستند هیچ‌گاه سلطنت پهلوی را از اریکه قدرت به زیر نمی‌کشیدند و اگر ربع پهلوی جایگاهی در بین مردم داشت در اغتشاشاتی که کشور در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته تا به امروز در صحنه سیاسی کشور فرصت حضور می‌یافت، اما وی هر از چندگاهی با خواندن یک بیانیه سعی می‌کند اعلام وجود کند تا از سایر ضد انقلاب‌ها عقب نیفتد. 

ربع پهلوی که با دشمنان ایران ازجمله عبدالله مهتدی تروریست تجزیه‌طلب در منشور مهسا دست همکاری داد، نشان داد که برای رسیدن به قدرت حتی با کسانی که با پدرش دشمنی داشتند حاضر به همکاری است.

حضور نیافتن مردم در پای صندوق رای آرزوی محال ایران‌ستیزان

بیگانگی با انتخابات

البته نباید از اینکه رضا پهلوی از مردم می‌خواهد در انتخابات حضور نیابند تعجب کرد چراکه وی همانند پدرش با انتخابات بیگانه است. اگر زمانی پدرش حکم به نخست‌وزیری کسی می‌داد و هروقت می‌خواست عزلش می‌کرد یا مثل هویدا ۱۳ سال در نخست‌وزیر نگهش می‌داشت همگی نشان از آن دارد که خون دیکتاتوری همچنان در رگ‌های ولیعهد منتظرالسلطنه پهلوی جریان دارد.

پیام رضا پهلوی برای شرکت نکردن مردم در انتخابات درواقع ارسال پیامی برای نوچه‌هایش است تا با تجمع مقابل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در نقاط مختلف جهان برای رای‌دهندگان ایجاد مزاحمت کنند. امری که در دور اول انتخابات شاهد آن بودیم البته مسبوق به سابقه است و در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم نظیر آن را دیده بودیم، اما ایرانیانی که دل در گروی این مملکت دارند هرگز در مقابل اراذل و اوباشی که دست به ایجاد مزاحمت و ناامنی می‌زنند کوتاه نیامدند و با رای خود مشت محکمی بر دهان آنها زده‌اند.

رای دهی ایرانیان مقیم پاریس

رای دهی ایرانیان در آلمان

ایرانیان خارج از کشور

این گروه‌ها که از ساعات اولیه رای‌گیری به مقابل مراکز اخذ رای می‌روند با فحاشی و حمله به مردمی که قصد مشارکت در انتخابات دارند سعی دارند با فیلمبرداری غیرقانونی از آنها تصویرشان را در فضای مجازی پخش کنند و این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های معاند در قبال این اقدامات موضعی در جهت محکومیت آن نمی‌گیرند.

علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس روز جمعه به خبرنگار ایرنا در لندن گفت، ۲ نفر در شعبه اخذ رای بیرمنگهام پس از درگیری با رای‌دهندگان و برگزارکنندگان انتخابات در این حوزه، ۲ نفر مقابل ساختمان بخش کنسولی سفارت و یک نفر هم در منچستر دستگیر شده است.

آمادگی شعب اخذ رای در خارج از کشور

محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، شامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورمان و حضور ایرانیان در انتخابات مرحله نخست، گفت: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز تمهیدات لازم برای اخذ آرا از ایرانیان مقیم خارج از کشور اندیشیده شده است.

محسن اسلامی

وی با ارائه مجموع ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای مواخذه از حضور ایرانیان خارج از کشور در پای صندوق‌های رای در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: از این آراء ۳۲ هزار و ۵۸۲ رای مربوط به آقای مسعود پزشکیان - ۴۸ هزار و ۴۲ رای مربوط به آقای سعید جلیلی - ۱۳ هزار و ۲۱۵ رای مربوط به آقای محمد باقر قالیباف و ۱۰۶۲ رای مربوط به آقای مصطفی پورمحمدی ثبت شده و تعداد آرای باطله ۳۰۶۶ رای بود.

اسلامی تاکید کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود نیز تمام شعبی که برای مرحله نخست در خارج از کشور در نظر گرفته شده بودند، با هماهنگی‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تمهیدات ستاد انتخابات کشور فعال هستند و آماده اخذ رای از ایرانیان خارج کشور هستند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در حالی در روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود که باز هم شاهد حضور اراذل و اوباش در مقابل سفارت‌ها و کنسول‌گری‌ها خواهیم بود و رسانه‌های معاند هم به مانند دور اول انتخابات اقدام به پوشش این تجمعات می‌زنند، اما این موضوع تاثیری در اراده مردمی که می‌خواهند در سرنوشت کشورشان سهیم باشند ندارد.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
چرا نمیگین ۲ درصد بوده آمار مشارکت خارج از ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
طرفدارای جلیلی الان بیشتر از همه به عدم حضور مردم نیاز دارن
Germany
مریم
۰۹:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
فراتر از کاندیدها مشارکت هست

متاسفانه مراکز رای گیری در سکوت مطلق ''رای گیری انجام میشه

بهتره برای افزایش و ترغیب مردم برای شرکت در پای صندوق

مساجد و مدارس و حسینه ها و مدارس که حوزه انتخابات هست 'با صدای پایین هر دو ساعت یک بار'' 'نیم ساعت اهنگ ها ملی پخش کنند
جمعه قبل واقعا انگار نه انگار 'که روز انتخابات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
مردم دنبال آهنگ نیستند شاسکول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
از مجموع ۵،۶ میلیون نفر واجد شرایط در خارج از کشور فقط ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۳
کاش یک کم مسولین به فکر معشیت مردم بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۳
۶۵ درصد عدم مشارکت در دور اول انتخابات گواه همین پیروزی اوپوزیسیون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
آرزوی محال!!!!!!!
جهت اطلاع 60درصد مردم در انتخابات شرکت نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
هیچ اپوزیسیونی به اندازه عملکرد خود مسئولین نظام باعث بی رونقی انتخابات نشد همه می دانند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
همون بهتر ،،،خاینین و وطن فروشان دست خود را رو کردند ،،،همشون را میشناسیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
خائنین با پرچم انگلیس مثل خودت
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۷:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
رای خانواده ۳۳ نفری ما که از اقوام ترک و لر و فارس و گیلک هستیم جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
آفرین و تبریک به این اقوام با غیرت
آخرین اخبار