مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: از ابتدای شروع طرح جهاد آبرسانی تاکنون کار تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۵۶۰۰ روستا در کشور انجام شده است.

میثم جعفرزاده امروز در بازدید از پروژه جهاد آبرسانی به روستا‌های استان کردستان، با یادآوری تلاش‌های رئیس جمهور شهید، آیت الله دکتر رئیسی در خصوص پیگیری خدمات رسانی به روستا‌ها گفت: رئیس جمهور شهید بر آبرسانی به روستا‌ها تاکید مستمر داشت و همواره پیگیر این مسئله بود.

جعفرزاده با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی طی ۲ سال اخیر گفت: تاکنون ۵۶۰۰ روستای کشور از این طرح بهره‌مند شده اند.

وی در ادامه در خصوص طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان گفت: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه‌های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.

جعفرزاده با اشاره به استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی در این پروژه‌ها افزود: ۱۶۹ روستای استان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند خواهند شد.

پروژه جهاد آبرسانی مجتمع نگل - برقرو در شهرستان سنندج نخستین پروژه‌ای بود که مشاور وزیر نیرو از آن بازدید کرد.

پروژه در حال اجرای آبرسانی مجتمع نگل – برقرو شامل ۷ روستای نگل – زونج – برقرو- دانیکش –رشننش و دریله و بنیدر با جمعیت مجموع ۵ هزار نفر است.

در این پروژه تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است. این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد و به زودی فاز نخست آن که آبرسانی به روستای تاریخی نگل است به اتمام خواهد رسید و فاز دوم هم که شامل آبرسانی به ۶ روستای دیگر است تا پایان سالجاری به شرط تخصیص اعتبار تکمیل خواهد شد.

پروژه آبرسانی به مجتمع ریخلان - دزلی شهرستان سروآباد دیگر پروژه‌ای بود که رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از آن بازدید کرد.

این پروژه شامل آبرسانی به ۱۸ روستا با جمعیت ۱۲ هزار نفر است و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و هزینه انجام شده برای آن ۲۸ میلیارد تومان بوده است.
در این پروژه ۳۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۳.۵ کیلومتر شبکه و مخازن به ظرفیت ۸۵۰ مترمکعب و ۸ باب ایستگاه پمپاژ و ۳ حلقه چاه اجرا می‌شود.

مجتمع گویزه کویره مریوان دیگر پروژه‌ای بود که در حوزه جهاد آبرسانی توسط مشاور وزیر نیرو مورد بازدید قرار گرفت.

این پروژه شامل ۵ روستا است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد و پس از اتمام آن یکهزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد‌.

در این پروژه خط انتقال به طول ۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به میزان ۶۰۰ متر و احداث ایستگاه پمپاژ و اتاقک سرچاهی و تجهیز و برقرسانی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.