مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که تا پایان شهریور امسال، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی تحویل داده خواهد شد.

سید علیرضا حمیدی در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس که با رویکرد بیان عملکرد یک هزار روزه دولت سیزدهم برگزار شد، با اشاره به عملکرد نهضت ملی مسکن روستایی در دولت سیزدهم، گفت: از ۳۳ هزار و ۴۴۲ متقاضی روستایی واجد شرایط معرفی شده به بانک، ۲۰ هزار و ۸۴۰ واحد در مرحله اجرای فنداسیون قرار گرفته و ۲۲ هزار و ۵۵۴ متقاضی اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند.

او افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۳۷ واحد روستایی در مرحله دیوار چینی، ۱۶ هزار و ۲۰۳ واحد در مرحله سقف و ۹ هزار و ۶۹۳ مورد در مرحله پایان کار قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد: تا پایان شهریور ۷ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی تحول داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان از مقاوم سازی ۲۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت: این رقم معادل ۶۸ درصد واحد‌های روستایی فارس بوده و با توجه به اقدامات خوب انجام شده در این بخش، دیگر نگران زلزله و خسارت‌های ناشی از آن نیستیم.

حمیدی در خصوص بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی آسیب دیده در حوادث هم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بازسازی ۴۶۸ واحد به اتمام رسید و ۵۹۳ واحد نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

او همچنین از تهیه ۶۴ طرح هادی روستایی و تهیه طرح بازنگری برای ۶۷۵ روستا در استان خبر داد و گفت: تهیه طرح هادی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان ۱۰۰ درصد تمام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: در استان سه روستا به عنوان پایلوت طرح منظومه‌های روستایی تعریف شده و ایجاد ۹ روستای گردشگری نیز مصوب شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه در طول دولت سیزدهم سالانه ۱۶ درصد به راه‌های اضافه شده است، گفت: هر ساله نزدیک به ۹۰ کیلومتر راه در استان احداث می‌شد که در این دولت ۱۰۵ کیلومتر رسید.

سید مصطفی تقوی؛ بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، احداث ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه، احداث و روکش آسفالت ۱۴۹ کیلومتر راه اصلی، روشنایی ۲ کیلومتر تونل، آغاز عملیات اجرایی ۱۳۵ کیلومتر بزگراه و راه اصلی و ۵ تقاطع غیرهمسطح را از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت اعلام کرد و افزود: طی سه سال گذشته ۳۵ طرح در قالب ۷۴ قرارداد در حوزه راهسازی و زیر ساخت در استان منعقد شده است.

او با بیان اینکه فارس از نظر راهسازی در رتبه سوم کشور قرار دارد، عنوان کرد: با احتساب پروژه‌های اداره کل راه وشهرسازی لارستان، در مجموع فارس از نظر تعداد، طرح‌ها و پروژه‌های جاده‌ای و حمل و نقلی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس به آغاز عملیات اجرایی راه آهن شیراز-بوشهر هم اشاره کرد و گفت: این خط ریلی دارای ۱۲ قطعه به طول ۲۵۰ کیلومتر است که هزینه اجرای آن ۱۱ همت پیش‌بینی شده است.

تقوی خاطرنشان کرد: ۱۰ قطعه از این خط ریلی در استان فارس قرار دارد که اعتبار مورد نیاز آن به صورت تهاتر نفت، تامین خواهد شد.

او یادآور شد: در حال حاضر ۱.۵ همت از بودجه مورد نیاز اجرای این طرح، تخصیص داده شده است.

احمدعلی جعفری، مدیر امور شعب بانک مسکن فارس نیز با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، گفت: از زمان شروع این طرح تاکنون ۱۴ همت تسهیلات برای ۳۲ هزار واحد پرداخت شده است.

او خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات تکلیفی نیز برای ۳۶ هزار و ۸۷۳ فقره طرح یا درخواست در قالب تسهیلات قرض الحسنه، مشارکت مدنی و تعمیرات ۱۳.۴ همت از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

جعفری همچنین نسبت مصارف به منابع در این بانک را ۲۸ همت اعلام کرد و افزود: این میزان بیش از ۲ برابر استاندارد معمول است و نشان از این دارد که در بحث منابع از سهم سایر استان‌ها نیز استفاه کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۳
تقاضاداریمکه به دختران یتیم بی‌سرپرست هم بدهیدانشاالله