نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر کدام از مذاهب و قومیت‌ها برای ایران عزیز یک فرصت است که می‌توان با آن پیشرفت، اصالت و قدرت ایران را به رخ دیگران کشید.

سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هجدهمین مقصد سفر‌های استانی خود امروز چهارشنبه ۱۳ تیر بعد از حضور در جمع هواداران خود در کرمانشاه، از طریق زمینی به سنندج آمد و مورد استقبال اعضای ستاد و حامیانش قرار گرفت.

جلیلی بلافاصله به گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج رفت تا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کند.

وی سپس در سالن آزادی سنندج سخرانی می کند.

سالن ازادی سنندج از ساعت ۱۳ امروز مملو از جمعیتی است که برای طرفداری از جلیلی حضور یافته‌اند.

سعید جلیلی با لباس محلی کردی در میان بانگ «الله اکبر» و با شعار «صل علی محمد؛ یاور رهبر آمد» مورد استقبال هواداران قرار گرفت و وارد سالن شد.

قومیت‌ها برای ایران فرصت هستند

جلیلی در دیدار مردم سنندج در سالن ازادی این شهر از حضور  در استان فرهنگی کردستان ابراز خوشحالی کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته این توفیق را داشتم که بار‌ها در شهر‌های مختلف استان کردستان حضور پیدا کنم.

وی به دیدار خود با جوانان مریوانی در مرز باشماق و دانشگاه مریوان گریزی زد و گفت: بدانید با مسائل این استان آشنا هستم مشکلات و ضعف‌های موجود و هم آسیب‌هایی که وجود دارد را می‌دانم.

این نامزد ریاست جمهوری چهاردهم تصریح کرد: همان قدر که با مشکلات، مسائل و برخی از ضعف‌های استان آشنا هستم با ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و سرمایه‌های گران سنگ مادی و معنوی این استان آشنا هستم.

جلیلی اذعان داشت: اگر در کردستان یک دریایی از فرصت می‌بینید نباید جوانان این استان با این همه ظرفیت احساس یاس و ناامیدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تنوعی که در کردستان وجود دارد این را به ما نشان می‌دهد هر کدام از این مذاهب و قومیت‌ها برای ایران عزیز یک فرصت است فرصتی که می‌تواند با آن پیشرفت، اصالت و قدرت ایران را به رخ دیگران کشید.

جلیلی با بیان اینکه امروز همه دنیا چشم انتظار انتخابات است تا ببیند این ملت ایران است که چه کسی را انتخاب می‌کند، گفت: این حق سیاسی مردم است که دولت این فرصت را فراهم کنند تا مردم بتوانند انتخاب کند.

به گفته این نامزد ریاست جمهوری،  اگر می‌خواهیم کشور ما پیشرفت کند و در چهار سال آینده پیشرفت و جهش داشته باشد همه باید از فرصت‌های برابر بهره‌مند شوند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: یک روز به نام مذهب و یک روز به نام فلان قومیت، از اروپا و آمریکا اشک تمساح برای ما می‎ریختند، اما همین‌ها در ۷ تیر ۱۳۶۶ سردشت ما را، زن و کود، پیرو جوان را بمباران شیمیایی کردند، نه تنها اشک نریختند بلکه حتی یک بیانیه ساده ندادند. دشمنان ما به دلیل کینه‌ای که از مردم ما دارند، ترک، فارس، عرب، کرد و ترکمن نمی‌شناسند و اگر دستشان برسد همه را آماج حملات خود قرار می‌دهند. امروز ملت ما ایستاده و مقاومت کرده است و در لبه‌های دانش است. دشمنان ما نگران این هستند که ملتی با همبستگی و وحدت خود را پیدا کرده است. باید این باور را داشته باشید که باید با یک جهان فرصت، یک ایران جهش و یک کردستان جهش ایجاد کنید.

 روحیه ایرانی و نگاه انقلابی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند

جلیلی بیان کرد: امروز شما می‌توانید عرصه‌های جدید قدرت و فرصت را به جهش کشور بدل کنید. امروز برنامه ما مشخص است و آنرا ارایه کرده‌ایم، اینکه باید قدرت را به جهش تبدیل کرد و باید رشد ۸ درصد داشته باشیم. نباید به اینها اکتفا کرد، روحیه ایرانی و نگاه انقلابی به قله‌ها نگاه می‌کند و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند. امروز ملت ما بیشترین اقتدار را در چند قرن اخیر داشته و می‌تواند قدرت برجسته در منطقه و جهان باشد.

ضعف‌ها را با قدرت مردم برطرف می‌کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر از دولت نقش آفرین صحبت می‌کنیم، دولت باید بستر را فراهم کند. به مشکل مسکن معیشت و گرانی واقفیم و کسی نمی‌تواند آنرا کتمان کند، اما ضعف را نمی‌توان با ضعف برطرف کرد بلکه باید ضعف را با قدرت برطرف کرد و قدرت ما شما مردم هستید. امروز باید همانطور که شایسته استان است با تمام وجود بگوییم، بژی کردستان.

جلیلی تصریح کرد:، اما مردم با انتخاب خود شهید ریسی را انتخاب کردند که ایشان ریل را تغییر داد می‌گفتند ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نمی‌توانید بفروشید، اما اخیرا وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ایران ۲ میلیون بشکه نفت می‌تواند بفروشد و ما نمی‌توانیم جلوی او بایستیم، اما عده‌ای در داخل گفتند خود آمریکا نخواست که مانع فروش نفت شود. این رویکردی است که حتی اداره امور عادی را هم نمی‌تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهید رییسی زمانی کشور را تحویل گرفت که روزی ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان می‌باختند و می‌گفتند تا زمانی که اف‌ای تی اف را امضا نکنیم نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم، اما شهید رییسی توانست شهید رئیسی حرکت بزرگی را برای تعامل با جهان آغاز کرد، پروژه‌های معطل مانده مانند راه آهن سنندج و فرودگاه سقز و آبرسانی را انجام داد؛ چند سال پیش به مرز باشماق رفته بود و جوانانی می‌دیدم که کوله بری می‌کردند آیا نباید به جای اینکه جوان ما کوله بری کند، یک صادرکننده مهم تجاری ما باشد؟ این برنامه‌ای است که فرصت این کشور است جوانانی در همین استان برای خرج زندگی کوله بری می‌کردند و حادثه می‌دیدند و جوانی اینجاست که پای خود را از دست داده است آیا نباید وی یک صادرکننده باشد؟

وی تصریح کرد: این نمی‌شود که ۵۰ درصد مردم ما هرگز تسهیلات بانکی نگرفته باشند. اما ۱۰ درصد جمعیت ۹۰ درصد تسهیلات را دریافت کنند امروز در آستانه انتخاب مهم هستیم و آن این است که عده‌ای می‌گویند اگر می‌خواهیم مسائل مان را حل کنیم از همان ۱۱ سال قبل می‌گفتند به ما رأی بدهید با چند قدرت صحبت می‌کنیم تا هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم اقتصاد توافق کردند و امتیازات دادند طرف مقابل هم ۱۵ بار در گزارش‌های آژانس تأیید کرد که ایران همه تعهدات خود را انجام داده، اما طرف مقابل گفت من کلا زیر میز می‌زنم و کلا از توافق خارج شد حالا دوباره می‌خواهند همان نسخه را برای کشور بپیچند نتیجه آن شد؟ می‌گفتند توافق می‌کنیم هم سانتریفیوژ بچرخد هم اقتصاد سانتریفیوژ‌ها که عمدتا جمع شد و ۸ سال رشد اقتصادی صفر و منفی شد آمار بیکاری در استان‌های مختلف افزایش یافت دلار ۳ هزار تومانی شد ۳۰ هزار تومان تورم‌های بالای ۵۰ درصد آوردند.

جلیلی بیان کرد: ما در هوش مصنوعی و کوآنتوم باید از همین امروز کار‌هایی را انجام دهیم تا قدرت‌های بزرگ دوباره محدودیت ایجاد نکنند و مانع نشوند در ایران یک جهان فرصت داریم. در کردستان یک دریا فرصت داریم. مثلا در کشاورزی و کشت توت فرنگی و سایر محصولات بازار خوبی دارید.

وی ادامه داد: روسیه در کنار شما سالانه بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات کشاورزی و صیفی جات وارد می‌کرد که عمدتا از اروپا بود امروز اروپا روسیه را تحریم کرده و یک بازار ۱۱ میلیارد دلاری به روی شما باز شده و باید کردستان سهم خود را از این بازار بگیرد.

 در عراق و منطقه چنین بازاری هست اگر این بازار را بشناسید و جوان خود را تقویت کنید و در معدن و کشاورزی و دامداری و سایر بخش‌ها که استان شما برجسته و نمونه است می‌تواند دریایی از فرصت و ارزآوری برای شما و کشور داشته باشد. این بحث‌ها قابل برنامه ریزی است تا به این فرصت‌ها دسترسی داشته باشید امروز می‌گوییم یک کردستان فرصت و یک کرستان جهش و با حضور همه ایرانی‌ها و کرد و ترک و فارس و شیعه و سنی یک موفقیت بزرگ رقم خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.