رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تیم های بهداشتی نظارت دقیق بر سرو غذا در موکب های مستقر در عراق خواهند داشت.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم چهارمین کنگره سلامت در اربعین گفت: در موضوع اجتماع اربعین مهم ترین مخاطره بحث گرما زدگی زائران است .

وی افزود: سال گذشته در بین زائران اربعین به دلیل گرمازدگی هیچ مورد فوتی گزارش نشده است. مصرف آب الکترولیت نیز برای پیشگیری از گرمازدگی مهم است.

میعادفر ادامه داد: یکی ازموضوعات بحث، پشه آئدس است که در مناطق مرزی جنوب کشور رویت شده و زائرانی نیز از کشورهای شرقی برای شرکت در مراسم اربعین از این مناطق عبور خواهند کرد.

وی ادامه داد: موضوع مراقبت های بهداشتی زائران در هنگام ورود زائران به کشور موضوع مهمی است که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: یکی از مسائل سرو غذا در موکب های مستقر در عراق است که تیم های بهداشتی نظارت های کافی را انجام می دهند.

عبد الرضا پازوکی٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: در سفر اربعین عفونت های تنفسی مسئله مهمی محسوب می شوند که دوره نقاهت این بیماری ها تا دوران پس از بازگشت از سفر زائران خواهد بود.

وی بیان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در تجمع اربعین شرکت کرده اند. در این کنگره مسائل بهداشت و درمان و توصیه های بهداشتی در اربعین به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: در سال جاری حدود ۱۳۰۰ حاجی به دلیل گرمازدگی در مراسم حج فوت کرده اند که با تمهیدات انجام شده از ۸۸۰۰۰ هزار زائر ایران، هفت نفر به دلیل گرمازدگی فوت کرده اند.

پازوکی گفت:گرمازدگی مهم ترین مسئله در اجتماع اربعین محسوب می شود و در این خصوص تمهیدات لازم مانند ایجاد تونل های سرد و استقرار اتوبوس آمبولانس در مبادی مرزها انجام می شود.

برچسب ها: اربعین ، گرمازدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار