یورو ۲۰۲۴؛

ترکیه ۲ - ۱ اتریش/ ترک‌ها با پیروزی در نبرد کرنر‌ها به هلند رسیدند + فیلم

ترکیه با برتری ۲ - ۱ مقابل اتریش، به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ در در ورزشگاه ردبول آرنا شهر لایزیش بین دو تیم اتریش و ترکیه برگزار شد که ترک‌ها موفق شدند با نتیجه دو بر یک حریف را شکست دهند و به یک چهارم برسند.

ترکیه در این بازی خیلی زود و در ثانیه ۵۷ روی یک ضربه کرنر اتریش را غافلگیر کرد و به گل رسید. این ضربه کرنر توسط آردا گولر به سمت دروازه ارسال شد.  این ارسال از روی سر مهاجمان ترکیه عبور کرد و روی خط دروازه با مهار بومگارتنر همراه شد که به بازیکن خودی برخورد کرد و به سمت دروازه برگشت.  پاتریک پنتز توپی که به سمت دروازه حرکت می‌کرد را از روی خط با سراسیمگی برگشت داد،   اما آن را به مریح دمیرال پاس داد و مدافع ترکیه بلافاصله آن را تور چسباند.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و در حالیکه نزدیک به ۱۵ دقیقه از شروع نیمه دوم می‌گذشت و باران با شدت بیشتری می‌بارید، ترکیه به گل دوم رسید. دقیقه ۵۹ باز هم روی ارسال ضربه کرنر ترکیه به گل رسید و دمیرال این بار با ضربه سر دروازه اتریش را باز کرد تا این مدافع سابق یوونتوس و فعلی الاهلی عربستان دبل کند.

دقیقه ۶۶ باز هم روی یک ارسال کرنر دیگر در بازی گل به ثمر رسید و این بار اتریش گلزنی کرد. مایکل گرگوریش موفق شد یکی از گل‌های خورده اتریش را جبران کند تا بازی حساس‌تر و جذاب‌تر از قبل دنبال شود.

اتریش در لحظات پایانی زیر بارش شدید باران حملات زیادی روی دروازه ترک‌ها ایجاد کرد که مهمترین شانس آنها در وقت‌های تلف شده بازی بود که مرت گونوک دروازه بان ۳۵ ساله و با تجربه ترکیه ضربه سر مهاجم اتریش را در آستانه ورود به دروازه با شیرجه‌ای دیدنی مهار کرد تا تیمش برنده این دیدار شود.

وینچنزو مونتلا سرمربی ترکیه در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل جمهوری چک قول داده بود که انتقام شکست ۶-۱ مقابل چند ماه پیش در دیدار دوستانه مقابل اتریش را از این تیم بگیرد. وعده‌ای که امشب و در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ محقق شد و ترک‌ها بلیت برگشت به وین را به شاگردان رانگنیگ دادند و خودشان هم حریف هلند در یک چهارم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار