مسیر توسعه سیستان و بلوچستان ریل گذاری شده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید راه شهید خدمت در سیستان و بلوچستان را ادامه دهد چرا که این استان مسیرش معلوم و این مسیر ریل گذاری شده است.

 رضا شریفی  در مراسم افتتاح سالن آمفی تاتر شهید امیر عبدالهیان در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان مسیرش معلوم است و این مسیر ریل گذاری شده و هر دولتی که پای کار بیاید باید این مسیر را ادامه دهد.

وی ادامه داد: این مسیر بر مدار مردم‌داری، نخبگانی، توجه و برطرف کردن نقاط ضعف سیستان و بلوچستان و استفاده از ظرفیت‌ها ریل گذاری شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر دولتی پای کار بیاید باید مسیر دولت قبل را ادامه دهد تصریح کرد: نگاه نخبگانی استان اجازه نمی‌دهد از مسیری که بر مبنای مردم داری و نگه داشتن حرمت بزرگان است خارج شویم.

وی عنوان کرد: سند توسعه سیستان و بلوچستان بر مبنای تجربه گذشته، علم جدید و نقشه راهی است که استان را از اشکالاتی که در طول تاریخ بر آن ایجاد شده عبور خواهد داد.

شریفی با اشاره به اینکه از یک سال و نیم گذشته با شعار تغییر چهره سیستان و بلوچستان و معرفی نیروهای قابل استان در سطح ملی پای کار آمده است تصریح کرد: باید روایتگری درستی از این منطقه به بیرون مخابره شود چرا که این استان دارای فرهنگ‌های بسیاری از جمله فرهنگ حشر و مدد در سرحد و سیستان و فرهنگ میارجلی در مَکُران است که به درستی به سایر استانها معرفی نشده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان نیروهای قابل در سطح ملی دارد، اما این نیروهای نخبگانی در تهران بسیار کم و غیرمنسجم هستند، معرفی نیروهای کاربلد، نخبه، انقلابی، جهادی و میدانی نیاز است به پایتخت معرفی شوند چرا که از این حیث قابلیت‌های بالقوه را تبدیل به قابلیت‌های بالفعل می‌کنیم‌.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ این استان درگیر مسائل امنیتی شد از این رو استان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود بویژه در حوزه زیرساختی عقب ماند و سبب شد تمرکز اجتماعی و مدیریتی در استان به هم بریزد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه انسجام نخبگانی در سیستان و بلوچستان رو به رشد است اکنون فضای متفاوتی در استان حاکم شده و توسعه این نقطه از ایران اسلامی اولویت اول مسوولان دولت شده است.

برچسب ها: استانداری ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار