ترمیم «رود دره های» مسکن مهر خرم آباد کلید خورد

شهردار خرم آباد گفت: به منظور ترمیم رود دره‌های عمیق حاشیه مسکن مهر منطقه کمالوند خرم آباد، عملیات احداث یک کمربند سبز ۶۰ هکتاری در این منطقه هدف گذاری و آغاز شده است.

داریوش بارانی بیرانوند روز سه شنبه در بازدید از کمربند ۶۰ هکتاری در دست احداث حاشیه مسکن مهر منطقه کمالوند اظهار کرد: این کمربند یکی از بزرگترین پروژه‌های مقیاس شهری در غرب کشور محسوب می‌شود که کاربری فضای سبز دارد و در کنار پل در دست احداث طبیعت قرار گرفته است.

وی با اشاره به قرارگیری این کمربند روبروی پارک کاسیت ورودی جنوب شهر خرم آباد افزود: مبلغ قرارداد این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر در مراحل زیرسازی بوده و پروژه‌های آبرسانی و ایجاد سایر تاسیسات مورد نیاز نیز در مراحل بعدی در دستور کار است.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه عموم مردم از خطراتی که ممکن است رودخانه کرگانه واقع در جنوب برای شهر به همراه داشته باشد آگاه نیستند افزود: در بالادست این رودخانه شهر در حال گسترده شدن است و بسیاری از "رود دره های" این منطقه در حال تبدیل به اراضی برای ساخت و ساز مسکن ملی هستند بنابراین لازم است طرح‌های آبخیزداری موثری برای این رودخانه اجرا شود.

بارانی بیرانوند گفت: باید بستری فراهم شود تا با کمک مردم و گروه‌های مردم نهاد این منطقه درختکاری شود تا در زمستان با فرسایش و سیلاب مواجه نشویم.

وی افزود: با توجه به اینکه سرویس بهداشتی، پارکینگ، آلاچیق و نماز خانه نیز در پارک تعبیه شده است، بنابراین برای گردشگران و مسافران یک مجموعه تفریحی گردشگری کامل و کارآمد خواهد بود.

برچسب ها: لرستان ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار