تولید نفت خام کشور در خرداد امسال به عدد ۳۵۷۰ رسید

وزیر نفت گفت: متاسفانه کمترین میزان تولید نفت خام در خرداد ۹۹ و به میزان ۱.۵۸۸ میلیون بشکه در روز به ثبت رسیده است، به طوری که تولید نفت از ۲۲۹۰ هزار بشکه در سال ۹۸، امروز به ۳۵۷۰ رسیده است.

جواد اوجی وزیر نفت در برنامه رونمایی از بازار بهینه سازی انرژی گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت بسیار دارای اهمیت است و اگر ما در این بخش سرمایه‌گذاری نکنیم مانند کشور ونزوئلا می شدیم.

او افزود: متاسفانه کمترین میزان تولید نفت خام در خرداد ۹۹ و به میزان ۱.۵۸۸ میلیون بشکه در روز به ثبت رسیده است به طوری که تولید نفت از ۲۲۹۰ هزار بشکه  در سال ۹۸،امروز به ۳۵۷۰  رسیده است.

اوجی بیان کرد:کمترین میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور در بهمن ۹۸ و فروردین ۹۹ بع میزان حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز رقم خورده که متاسفانه فقط حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روز به این میزان توسط دولت دوازدهم صادر شده است.

به ۱۷ کشور دنیا نفت می فروشیم

وزیر نفت گفت:هرجا اراده کنیم نفت‌ می‌فروشیم به طوری که حتی به اروپا و امروز به ۱۷ کشور دنیا نفت می‌فروشیم.

به گفته اوجی،امروز بدون شک می‌گویم‌ هر دولتی در آمریکا بیاید نمی‌تواند جلوی فروش نفت کشور ما را بگیرد.

وی با بیان اینکه در آغازبه‌کار دولت سیزدهم تولید نفت ایران روزانه ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه بود، ادامه داد: به همت کارکنان صنعت نفت، این حجم تولید امسال به روزانه ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه رسیده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید نفت در سه سال اخیر ۶۰درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: صادرات نفت از روزانه ۱۸۲ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۸ به ۵۶۵ میلیون بشکه در سال ۱۴۰۲ رسید.

افزایش ارزش صادرات نفت و میعانات گازی

اوجی گفت: همچنین ارزش صادرات نفت و میعانات گازی و دیگر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران نیز از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ رسید. به عبارت دیگر، در این زمینه رشد ۳.۵ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های قابل قبولی در شورای اقتصاد به ارزش ۳۶ میلیارد دلار در سه سال اخیر در زمینه بهینه‌سازی در همه بخش‌ها مصوب شده است، افزود: امروز برای نخستین بار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان گاز پرداخت می‌شود که این منابع از صرفه‌جویی‌های انجام‌شده به دست آمده است.

خبرنگار: رضا زارع 

برچسب ها: نفت خام ، وزیر نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار