رئیس جهاد کشاورزی محلات گفت: گل‌های شاخه بریده تولیدی شهرستان شامل انواع لیسیانتوس، زنبوری، زنبق، نرگس ... در فصول مختلف سال تولید می‌شود.

ارشدی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند ،گفت: گل‌های شاخه بریده تولیدی شهرستان شامل انواع لیسیانتوس، زنبوری، زنبق، نرگس، گلایل، مریم، آلسترومریا و رز است که در فصول مختلف سال تولید می‌شود.

او ارزش تولید این محصولات را بیش ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بازار‌های هدف آن تهران و استان‌های همجوار است.

رئیس جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: ۴۲۰ هکتار گلخانه و بیش از ۶۰۰ هکتار فضای باز در این شهرستان در فصول مختلف سال انواع گل‌های زینتی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

ارشدی عنوان کرد: تولید گل شهرستان محلات شامل ۲۵ میلیون گلدان، ۹۰ میلیون انواع گل‌های فضای باز، ۲۲ میلیون گل شاخه بریده و ۲۵ میلیون درخت و درختچه زینتی است.

او افزود:سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است.

رئیس جهاد کشاورزی محلات افزود: این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ نوع مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این خطه را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

ارشدی گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از دیگر ظرفیت‌ها است.

رئیس جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.

برچسب ها: گل ، محلات ، ایجاد اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.