قاضی زاده هاشمی:

اعتماد به نفس در مقابل دشمن ندارند/ تفکر ضد مردمی لیبرال ها را تجربه کرده‌ایم

قاضی زاده گفت: آنها چشم‌شان به دست خارجی است که شاید با گدایی از آنها امنیت، اقتصاد و رفاه را گدایی کنند. دائم در حال گدایی از دشمن هستند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در گردهمایی حامیان «سعید جلیلی» که در آستانه امامزاده قاسم (ع) بابل برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مدیریتی شهید رئیسی هم در داخل کشور، هم در منطقه و هم عرصه جهانی به ما عزت داد و آبرو بخشید و ایران را در دوره کمتر از سه سال به یک قدرت بلامنازع جهانی تبدیل کرد.

وی افزود: اگر [نامزدها]چند نفر بودند که همه اهل فضل، پیرو ولایت، دلداده انقلاب و اهل جهاد و شهادت بودند شاید من هم احساس وظیفه نمی‌کردم که برای شما مزاحمت ایجاد کنم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینید که همه بچه‌های جبهه انقلاب پای کار آقای جلیلی آمندند موضوع انتخاب یک نفر نیست. ما در مورد انتخاب یک نفر صحبت نمی‌کنیم. بلکه در مورد انتخاب یک بینش و جهان‌بینی حرف می‌زنیم.

نامزد مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این افرادی که در عرصه آمدند و از برادر عزیز ما آقای دکتر پزشکیان پشتیبانی می‌کنند همه دارای شناسنامه‌ای هستند. زندگی شخصی، میزان ثروت، مواضع سیاسی، جهت‌گیری و کارنامه عملی‌شان روشن است. کارنامه‌شان پنهان نیست که اعتماد کنیم و بگوییم شاید اینها بیایند بهتر شود. حسن ظن داشته باشیم. ما با یک کارنامه کاملا روشن مواجه هستیم.

در نظام دینی ما منشاء دولت الهی است

قاضی‌زاده هاشمی به تشریح دولت در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته از اراده مردم است. در نظام دینی ما منشاء دولت الهی است. امر امام و ولایت مربوط به خداوند رحمان است. یکی از پنج اصل ما اصل امامت است. کسی قرار است امام جامعه باشد که خداوند رحمان او را انتخاب کرد.

معاون رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم با بیان این‌که مردم‌سالاری دینی با سایر دموکراسی‌ها در دنیا متفاوت است، گفت: در سایر نقاط عالم هر آن‌چه که اکثریت اراده کند درست است. اما در نظام مردم‌سالاری دینی اراده، اراده مردم و جمهور است. این جمهور است که اراده می‌کند قواعد و مقررات الهی و اسلامی برقرار باشد. جمهور است که اراده می‌کند دستورالعمل‌هایی در جامعه در چارچوب شرع برقرار باشد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در این مردم‌سالاری، نوع نگاه مبتنی بر بیعت شکل می‌گیرد؛ رابطه امام با امت و امت با امام. یعنی امت، امام را می‌شناسد و اراده می‌کند که امور را به امام بسپرد. در اجرای امور نیز امام را یاری می‌کند و به او لبیک می‌گوید. امت در عرصه‌های مختلف از میان خودش نمایندگانی را برای یاری امام در امر اجرای امور انتخاب می‌کند. نماینده‌ای که به مسائل مربوط به اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سایر مسائل جامعه رسیدگی کند. جایگاه رئیس‌جمهور در کشور ما این‌گونه است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی مهم است کسی که انتخاب می‌شود چقدر امر ولی را بفهمد و بعد که فهمید اراده کند آن را به مرحله اجرا در بیاورد. در اجرا هم دقت کند عملکردش با سیاست‌های ابلاغی رهبری متفاوت نباشد.

معاون رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم اشاره به واقعه جنگ صفین در دوران امام علی (ع) اظهار کرد: در جنگ صفین اتفاقاتی افتاد و قرار شد از ۲ طرف ۲ نفر با هم مذاکره کنند. امیرالمومنین (ع) فرمودند مالک را برای مذاکره بفرستیم. اما لشکریان امام نپذیرفتند. گفتند می‌خواهیم ابوموسی اشعری را برای مذاکره بفرستیم. مردم برای یاری امام (ع) در یک امر سیاسی ابوموسی اشعری را انتخاب کردند. قرار بود برود و منافع مردم و جامعه اسلامی را محقق کند. اما نتیجه مذاکره‌اش واگذاری همه سهم‌ها به سود دشمن شد. مذاکره‌کننده هم می‌تواند مانند مالک باشد و هم می‌تواند مثل ابوموسی اشعری عمل کند. هر ۲ هم در سپاه حضرت علی (ع) بودند.

تفکر لیبرال‌ها را تجربه کرده‌ایم

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ما در هر انتخاباتی با چنین چیزی روبه‌رو هستیم. خدا ما را امتحان می‌کند و قدرت تشخیص ما را می‌سنجد که ما به چه کسانی تکیه می‌کنیم؟ به کسانی که با دشمنان حق دست دوستی داده باشند یا ایستادگی بر اصول می‌کنند؟ این دستور الهی است که هرچقدر با دوستان آسان می‌گیرید نسبت به کفار سخت بگیرید.

وی افزود: ما طی بیش از چهار دهه انقلاب انواع و اقسام تفکر‌ها را تجربه کردیم. شعار‌ها را شنیده‌ایم. مکتب‌های فکری را دیده‌ایم. شاید اگر الان دوران انقلاب بود و شهید بهشتی در رابطه با خطر لیبرال‌ها هشدار می‌داد، چون تجربه نکرده بودیم نمی‌پذیرفتیم. ولی ما اندیشه لیبرال‌ها را در دوره‌های مختلف تجربه کردیم و آسیب حضورشان را دیده‌ایم. تفکر ضد مردمی آنها را حس کردیم. مردم و مستضعفان برای آنها مهم نیستند و اشراف برای آنها اهمیت دارند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برای این گروه قدرت مردم مهم نیست، قدرت‌های خارجی برای‌شان اهمیت دارد. مردم و جوانان خودشان را نادیده می‌گیرند. اگر دشمن موشکی دارد مرعوب آن موشک هستند و می‌گویند دشمن با یک موشک می‌تواند کل سلاح‌های ما را از کار بیندازد. اعتماد به نفس در مقابل دشمن ندارند. جنس‌شان همین است. در طول تاریخ این بوده و الان هم همین است.

وی گفت: آنها چشم‌شان به دست خارجی است که شاید با گدایی از آنها امنیت، اقتصاد و رفاه را گدایی کنند. دائم در حال گدایی از دشمن هستند. کسی که به خدا متوکل نباشد، خدا امر او را به همان‌هایی که به آنها توسل کرده واگذار می‌کند. خدا غیور است؛ می‌گوید اگر با من هستید رحمت واسعه الهی را پیاده می‌کنم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به عملکرد دولت شهید رئیسی در روابط بین‌الملل و عبور از تحریم‌ها گفت: طی این سه سال دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی دشمنان تعداد تحریم‌های‌شان را اضافه کردند. اما چندین برابر نسبت به دوران حاکمیت آنها که زبان خارجی‌ها را بلد بودند توانستیم نفت بفروشیم.

وی افزود: دشمنی دشمنان با ما در دوران شهید رئیسی نه تنها کمتر نشد، بلکه تشدید شد. دولت بایدن فقط ۲۰۰ تحریم جدید نفتی علیه ما در دوران دولت سیزدهم وضع کرد. اما فروش نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه رسید. این جز با لطف الهی نبود. چون تکیه ما به خدا بود نه کدخدا. خدا هم یاری کرد و وسعت داد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: هر وقت اینها روی کار آمدند پیچ‌ها سفت و مسیر‌های ارتباطات تنگ و مشکلات تشدید شد. بعد همین‌ها مدعی هستند و از این همه ادعا خجالت هم نمی‌کشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردمی به خدا تکیه داشته باشد تمام دنیا هم جمع شوند حریفش نمی‌شوند. یک جمع کوچک مانند جمعیت غزه را نمی‌توانند از پا در بیاورند. هر روز فرماندهان‌شان را ترور و جوانان‌شان را دستگیر می‌کنند. اما ببینید که خدا چه عزتی به آنها داد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: بعضی از هموطنان ما گرفتاری‌های جدی دارند که به آنها حق می‌دهیم. از دولت‌شان انتظار دارند. ولی ما چه چیزی را به چیزی داریم واگذار می‌کنیم؟ زمانی که دولت شهید رئیسی روی کار آمد تورم ۵۹ درصد بود و طی این سه سال به ۳۰ درصد رسید. برنامه این بود که طی سه سال آینده تک‌رقمی شود.

وی افزود: گرفتاری‌های معیشتی مردم زیاد است. باید به آنها حق داد. اما همه مردم عزت ایران و سرافرازی ملت را می‌خواهند. باید به آنها توجه داد آن چیزی که واگذار خواهد شد عزت ملی‌مان است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: برخی کم‌توجهی‌ها در موقعیت‌های زمانی کوتاه آثار مخرب تاریخی خواهد داشت. از همه شما خواهش می‌کنم احساس وظیفه کنید. تلاش کنید تا این خط نورانی سبک مدیریتی شهید رئیسی مداومت پیدا کند. رهبر فرمودند اگر این مدیریت ادامه می‌یافت مشکلات مردم در حال حل شدن بود. نگذارید این مسیر قطع شود. خدا مفت به کسی چیزی نمی‌دهد. قرار نیست ما بنشینیم و او مسائل ما را حل کند. باید حرکت کنیم و مجاهدانه انتخاب کنیم تا خدا نصرت خود را پیاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جت اسکی چی شد
آخرین اخبار