افزایش ۶.۵ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تا کنون بیش از ۵۴ هزار تُن محصول در استان خریداری شده که در مقایسه با پارسال ۶.۵ درصد افزایش دارد.

 احمد نامور  از روند افزایشی خرید تضمینی گندم در مراکز خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش گندم خریداری شده بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: تعداد ۲۲ مرکز در استان بازگشایی شده و عملیات خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند، که تا کنون ۳ هزارو ۶۰۰ کشاورز بیش از ۹ هزار محموله گندم را به مراکز خرید تحویل دادند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در ادامه گفت: با گذشت ۲۵ روز از آغاز خرید تضمینی، خرید گندم به بیش از ۵۴ هزار تن رسید که خراسان شمالی در کشور جزو ۱۰ استان برتر در زمینه افزایش میزان خرید تضمینی گندم ثبت شد.
نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

به گفته نامور پارسال ۱۰۰هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد.
امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است، که پیش بینی می‌شود، گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند.

برچسب ها: گندم ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.