پیشرفت ۷۵درصدی عملیات گازرسانی به منطقه محروم موگرمون

فرماندار لنده از عزم جدی دولت برای گازرسانی به مناطق محروم بخش موگرمون این شهرستان خبر داد.

 جلال دانش با اشاره به عزم راسخ دولت سیزدهم در خصوص خدمت‌رسانی در حوزه گازرسانی به مناطق محروم گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت رسیدگی و توجه ویژه به محرومیت‌زدایی در روستا‌های مناطق محروم کشور است.
 
جلال دانش افزود: عملیات گازرسانی روستا‌های بخش موگرمون با اعتبار ۲۰۰ میلیاردریال از سوی شرکت ملی گازدر سال گذشته کلنگ زنی شد، که تاکنون این طرح در حال لوله گذاری می‌باشد و پیشرفت ۷۵ درصد داشته است.
 
دانش با اشاره به اینکه صیانت و حفاظت از منابع طبیعی می‌تواند یکی دیگر از فواید گاز رسانی به مناطق جنگلی و کوهستانی باشد، ادامه داد: در فصول گرم سال آتش سوزی‌ها بلای جان این عرصه‌ها بوده و در زمستان نیز برخی از روستائیان برای گرم نگه داشتن کانون خانه خود و پخت و پز و حفاظت از سرما از این درختان به عنوان هیزم استفاده می‌کنند ولی با استفاده از منابع گازی میتوان از جنگل‌ها و مراتع سرسبز کوهستانی استفاده‌های برای گردشگری و گیاهان دارویی و اشتغالزایی بهره برد.
 
وی اضافه کرد: سالانه بخشی از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه روستا‌ها برای سوخت تبدیل به هیزم می‌شود که روند آن با افزایش جمعیت روستایی رو به گسترش است.
 
شهرستان لنده دارای دو بخش مرکزی و موگرمون است که دارای جمعیتی افزون بر ۲۴ هزار نفر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.