افزایش خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم استان در سال آبی امسال خبر داد.

فتحی در تشریح وضع خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان شرقی که از خرداد ماه امسال آغاز شده است اظهار کرد: شرکت غله استان در این مدت سه هزار و ۷۹۵ تن گندم خریداری کرده است.

وی افزود: با احتساب خرید چهار هزار و ۱۵۵ تن گندم از سوی سازمان تعاون روستایی مجموع خرید گندم تضمینی استان که در سامانه ثبت شده به هفت هزار و ۹۵۰ تن می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶ هزار و ۵۵۵ تن خرید افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه به زودی مبلغ گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت می‌شود ادامه داد: کشاورزان آذربایجان شرقی با احتساب مجموع خرید گندم تا دهم تیرماه یک هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال مطالبه دارند.

فتحی خاطرنشان کرد: مقدار هزار و ۲۸۴ تن بذر نیز در این مدت خریداری شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به وضع کشت گندم در اراضی آذربایجان شرقی گفت: ۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی کشت گندم در استان وجود داشته و رتبه هشتم را از بابت تولید گندم در کشور داریم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری در سطح کشت گندم دیم و رتبه سوم در تولید گندم دیم دارد و شهرستان هشترود با ۱۰۰ هزار هکتار سطح کشت گندم و تولید ۱۵۰ هزار تن گندم رتبه نخست استانی را دارا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: عمده ارقام کشت شده گندم دیم استان شامل هشترود، صدرا، باران، آفتاب و کوهدشت و عمده ارقام گندم آبی شامل پیشگام، میهن، حیدری، سالار و اکلید است که مرغوبیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر استان‌ها دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.