۶۰ درصد مشترکان آب تهران پرمصرف هستند

سخنگوی آب و فاضلاب تهران گفت: ۳۵ درصد مشترکان شهر تهران در رده خوش مصرف‌ها قرار دارند، ۶۰ درصد پرمصرف هستند و ۵ درصد بد مصرف هستند.

بهنام بخشی سخنگوی آب و فاضلاب استان تهران در برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو گفت: طبق آمار روز گذشته ۱۰ تیر، حدود ۳ میلیون و ۶۹۷ هزار لیتر آب در تهران مصرف شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون لیتر بیشتر مصرف آب در تهران مصرف شده است. این نشان می‌دهد که سرانه مصرف آب در تهران همچنان بالاست.

او افزود: در الگوی مصرف سرانه مصرف هر شخص طی یک شبانه روز ۱۳۰ لیتر تعیین شده، اما آمار نشان می‌دهد با توجه به روشن شدن کولر‌های آبی سرانه مصرف آب به بیش از ۲۵۰ لیتر رسیده و به عبارت دیگر دوبرابر شده است. این آمار نشان می‌دهد که در مصرف آب دقت نمی‌کنیم؛ این در حالی است که اگر مدت زمان استحمام ۵ دقیقه کمتر شود حدود ۷۵ تا ۱۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

بخشی گفت: با توجه به اینکه ۳ سال پیاپی خشکسالی داشتیم، بهار امسال قسمتی از کمبود‌های سال‌های گذشته جبران شد و پیشبینی می‌کنیم تابستان امسال را در تهران بدون تنش آبی سپری کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ۳۵ درصد مشترکان شهر تهران در رده خوش مصرف‌ها قرار دارند، ۶۰ درصد پرمصرف هستند و ۵ درصد بد مصرف هستند. مشترکان خوش مصرف ۱۲ هزار لیتر بر اساس الگوی مصرف استفاده می‌کنند و اگر مصرف خود را از الگو هم کاهش دهند پاداش مدیریت مصرف دریافت خواهند کرد. برای بد مصرف‌ها هم ۳ بار اخطار داده میشود و اگر رعایت نکنند با اعلام قبلی آب آنها قطع خواهد شد.

بخشی در تشریح طرح پاداش مدیریت مصرف آب گفت: مشترکان خوش مصرف که تا ۱۲ مترمکعب مصرف دارند. به ازای صرفه جویی نسبت به سال گذشته به ازای هر مترمکعب دو برابر مبلغی که سال گذشته پرداخت کرده اند، پاداش خوش مصرف دریافت خواهند کرد.

خبرنگار: امیرمحمد درویشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار