معاون وزیر بهداشت:

نرخ رشد جمعیت کشور منفی نیست

فرشیدی گفت: شدت شیب کاهش جمعیت کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در کشور کاهش یافت که این نشان از موثر بودن سیاست‌های جوانی جمعیت طی چند سال اخیر است.

حسین فرشیدی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برترین‌های طرح جوانی جمعیت در سالن نشست‌های بیمارستان بزرگ دزفول، با بیان اینکه مادر بودن باید به افتخاری در جامعه تبدیل شود، گفت: بسیاری از خدمات به مادران باردار باید به صورت خارج نوبت و رایگان ارایه شود.

وی ادامه داد: کاهش فاصله ازدوج تا فرزندآوری از ۶ به ۳.۵ سال و افزایش بارداری سوم به بالا در سن ۲۵ تا ۳۰ سالگی در کشور از جمله اتفاقاتی است که با اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور رقم خورده است.

برخی راهبردهای کنترل جمعیت کشور اشتباه بود

معاون وزیر بهداشت با اشتباه دانستن برخی راهبردهای بهداشتی کشور برای کنترل جمعیت گفت: ایران در زمان نه چندان دور، الگوی کنترل جمعیت در جهان بود و توسط سازمان‌های بین المللی تجلیل می‌شد و این تعریف و تمجیدها موجب غفلت از آسیب‌های خانواده‌های کم جمعیت شد.

وی افزود: سلامت دارای ارکان مختلفی است که بخش فراموش شده، ‌سلامت روانی و ‌اجتماعی است و کودکانی که بدون خواهر یا برادر بزرگ می‌شوند، آسیب‌های فراوان روانی و اجتماعی می‌بینند.

فرشیدی خانواده سالم را رویکرد شهید رییسی دانست و بیان کرد: شهید رییسی در سازمان ملل خانواده طبیعی شامل ۲ رکن پدر و مادر را در جهان مطرح کرد.

بسیاری از مفاهیم کتاب‌های درسی همچنان بر کنترل جمعیت تکیه دارند

وی با بیان اینکه بسیاری از مفاهیم کتاب‌های درسی همچنان بر کنترل جمعیت تکیه دارد گفت: رشد جمعیت در آلمان منفی شده است و چنین کشوری در آینده نه چندان دور جایگاه اقتصادی خود را نیز از دست خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت افزود: بسیاری از مشاوره‌های طلاق بر اساس آموزه‌های غربی به جوانان ارایه می‌شود که نتیجه چنین مشاوره‌هایی خود موجب افزایش طلاق در جامعه است.

وی نگاه مادی و ابزاری به نیروی انسانی در نظام‌های سرمایه داری را مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: نظام‌های مادی گرا، خانواده را مانع اساسی ‍پیشرفت مادی جهان تعریف می‌کنند و در این راستا زندگی فردی را ترویج می‌کنند.

رکورد بسیاری از خدمات بهداشتی در دولت سیزدهم شکسته شد

معاون وزیر بهداشت گفت: ۲۲ قرارگاه جوانی جمعیت در دولت سیزدهم ذیل وزارت بهداشت تشکیل و بیش از ۳۰۰ مصوبه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه رکورد بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم شکسته شد، افزود: خدمات دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان در کشور ماندگار و بی سابقه است.

فرشیدی جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و اظهارکرد: طرح جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به قانون تبدیل شد و در این زمینه مسوولیت‌های فراوانی برای وزارت بهداشت و دستگاه‌های مختلف تعریف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار