بازرسی خراسان رضوی مانع فرار مالیاتی در قالب فعالیت قرض الحسنه شد

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل خراسان رضوی گفت: شماری از فعالان اقتصادی استان در قالب استفاده از دستگاه های کارتخوان یک موسسه قرض الحسنه فرار مالیاتی می کردند که بازرسی از این روند جلوگیری کرد.

حجت الاسلام موسی فتوحی گفت: یک صندوق قرض الحسنه در خراسان رضوی ۶۳۰ دستگاه کارتخوان میان شماری از فعالان اقتصادی توزیع کرده بود که با این ترفند تراکنش های مالی این فعالان اقتصادی مشمول مالیات نمی شد.

وی ادامه داد: همچنین برخی از واحدهای اقتصادی نوع فعالیت مالی خود را در قالب امور خیریه، حساب امور مذهبی و حتی حساب بانکی ویژه پرداخت شارژ ساختمان معرفی کرده بودند تا از پرداخت مالیات معاف شوند.

بازرس کل خراسان رضوی گفت: هم اکنون همکاران ما این نوع فرارهای مالیاتی را شناسایی و به اداره مالیات معرفی کرده اند تا مالیات آنها اخذ شود و اگر اداره امور مالیاتی در این خصوص کاری نکند برای آنها پرونده تشکیل می شود.

فتوحی افزود: دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی چونان چشمان تیزبین حاکمیت باید نواقص را درست ببینند و آنها را به دستگاه های اجرایی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: اگر پارسال با اقدامات صورت گرفته ۲۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات در خراسان رضوی گرفته شد که بخشی به واسطه شناسایی فرارهای مالیاتی بود، شک نکنید اگر همه فرارهای مالیاتی شناسایی می شد این رقم به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال می رسید.

بازرس کل خراسان رضوی گفت: تصور کنید این مازاد درآمد می توانست رنسانس و تحولی شگرف برای تامین مالی و پیشرفت طرح های عمرانی باشد و منشا تحولات شگرف در خراسان رضوی شود.

بازرسی خراسان رضوی پارسال ۳۴۴ گزارش در خصوص تخلفات دستگاه های اجرایی و عمومی استان صادر کرد که در جریان آن ۴۳ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی استان مجرم شناخته شدند.

همچنین بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه اجرایی و اداری خراسان رضوی مشمول نظارت مستقیم اداره کل بازرسی قرار داشتند و بیش از این تعداد نیز به صورت غیرمستقیم در حیطه نظارتی این نهاد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.