حضور ۵۰ هیئت خارجی در الکامپ ۱۴۰۳

دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ گفت: به غیر از پنجاه هیئت تجاری، پنجاه شرکت هم به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند.

۹ تیر، بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. به همین منظور، موضوع گفتگوی ویژه خبری نیز توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با در نظر گرفتن نمایشگاه الکامپ بود.

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این برنامه تلویزیونی ضمن بیان اینکه رویداد بزرگ برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و هفتم، توسط سازمان نظام صنفی رایانه کشور و تهران عملیاتی شد، مطرح کرد: امسال بیش از پنجاه هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت کنندگان در نمایشگاه قرار داده شده است. به همین دلیل تنوع بیشتری نسبت به نمایشگاه‌های قبل داریم.  ما در یک صنعتی فعالیت می‌کنیم که از  تنوع بسیار وسیعی برخوردار است. از بحث هوشمندسازی و هوش مصنوعی گرفته تا بخش‌های زیرساختی  یا مسائلی که مربوط به شبکه پرداخت و سیستم پولی و بانکی می‌شود، همچنین تجارت الکترونیک و ارائه خدمات ابری از مباحثی هستند که در نمایشگاه به آنها پرداخته شده است.

او اضافه کرد: ما چهارصد و پنجاه شرکت داخلی و پنجاه شرکت خارجی را در این نمایشگاه داریم که باز با شرایطی که الان ما در آن هستیم، حضور پنجاه شرکت خارجی یک رکورد برای این نمایشگاه است.

یک سالن کامل در اختیار حوزه امنیت سایبری

رئیس سازمان نصر گفت:  ما یک سالن کامل را در اختیار شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات امنیت سایبری هستند قرار دادیم. یکی از نوآوری‌های این دوره نمایشگاه وجود صنعت بیمه و فناوری‌های مربوط به صنعت بیمه بود که برای اولین بار ما در کنار صنایع دیگر یک نمایش خوبی از دستاورد‌های فناوری‌های مربوط به حوزه بیمه را داشتیم.

او ادامه داد: در حوزه ارائه دهنده خدمات اینترنتی، در حوزه ارائه دهندگان انواع بازی ها، در حوزه فناوری اطلاعات ، در حوزه سلامت الکترونیک و بخش‌های دیگر خوشبختانه شرکت‌های بسیار خوبی را داشتیم که در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

اضافه شدن بخش گفتگو به الکامپ

او افزود: اتفاق دیگری که بعد از چهار سال در این نمایشگاه افتاده، بحث حضور بخش جدیدی به عنوان گفتگو است که بیش از نود سخنران مختلف در آن سخنرانی می‌کنند. گفتگوی فناوران هم با یکدیگر هم با صنعتگران در این بخش رقم میخورد و صنعتگران می‌توانند نیاز‌های خود را مطرح کنند. در این حوزه پنجاه سخنران ویژه داریم.

حکیم جوادی اضافه کرد:  رویدادی به اسم توان تک را داریم برای کسانی که معلولیت دارند.

صادق خانی علی اکبری، کارشناس و فعال دانش بنیان فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در این برنامه مطرح کرد: همین چند روز پیش بود که سند برنامه هفتم برای اجرا به دولت ابلاغ شد و اتفاقا تکالیف بسیار مهمی در این حوزه برای دستگاه‌ها ایجاد شده است. وزیر ارتباطات خدمات ارزشمندی در دولت سیزدهم ارائه دادند ما نباید اکتفا کنیم به صرف یک بازدید چند ساعته، اتفاقا پیشنهادم این است که جناب آقای مخبر، هیئت دولت و وزرا هم شخصا بازدید کنند.

اهمیت حضور هیئت‌های خارجی در الکامپ

او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که نمایشگاه می‌تواند داشته باشه بحث واردات و انتقال فناوری است این کار بسیار بزرگ را شهید رئیسی انجام دادند. از زمان دولت ایشان شاهد حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه‌ها هستیم. شاید هفت، هشت سال بود ما هیئت‌های خارجی را در نمایشگاه‌های مختلف نداشتیم.

این فعال دانش بنیان گفت: از صاحبان صنایع بزرگ به عنوان یک کارشناس دعوت می‌گیرم و توصیه می‌کنم حتما با فناوران در این حوزه صحبت کنند. ما محصولات بومی و دانش بنیان بسیار ارزشمندی داریم که به هر حال می‌تواند نیاز صنایع را فراهم کند.

حضور پنجاه هیئت خارجی در الکامپ ۱۴۰۳

دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ نیز در گفت‌وگوی تلفنی مطرح کرد: روز اول نمایشگاه برگزار شد و پنجاه هیئت تجاری در نمایشگاه حاضر شدند. به غیر از پنجاه هیئت تجاری، پنجاه شرکت هم به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند.امیدواریم تا پایان نمایشگاه، نشست‌های B2B  که شکل می‌گیرد منجر به اجرای تفاهم نامه و انعقاد قرارداد بیشتر در حوزه‌های مختلف شود. برنامه ریزی‌هایی که در نشست‌های B2B شکل می‌گیرد  تقریبا در تمام حوزه‌ها است.

او ادامه داد:  امسال هیئت مدیره سازمان نظام صنفی در همراهی با اتاق بازرگانی تعاملی برقرار کردند و یک رویداد جدید ما در نمایشگاه داشتیم به نام الکامپ کامرس که بخشی از رویداد‌های جانبی نمایشگاه الکامپ محسوب می‌شود. در این نشست‌ها قرار است که بخش اتاق بازرگانی ایران و تجار و بازرگانان ما نیازمندی‌ها و دغدغه‌های خود را در رابطه با موضوع فناوری اطلاعات در تعامل با فعالین حوزه فناوری اطلاعات به اشتراک بگذارند تا این مسیر هم موجب توسعه بازار شود و هم بتوانیم به نیاز‌های که موجود در کشور  پاسخ دهیم.

تسهیل گری در قوانین، لازمه حمایت از دانش بنیان‌ها

رئیس سازمان نصر تاکید کرد: برای اینکه ما وارد بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بشویم باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشیم که اولین بحث نسهیل گری در قوانین است.   البته نمی شود این ادعا را داشت که در تمام دنیا چنین اتفاقی افتاده است.

او ادامه داد:  در حوزه توسعه کسب و کار، یکی از کار‌ها حضور در نماشگاه‌ها و معرفی کسب و کارشان است که از تسهیلات با بهره کم استفاده کنیم. در قانون برنامه هفتم ماده ۱۰۷ تبصره ۳ ظرفیت بسیار خوبی را برای نظام صنفی و بخش خصوصی ایجاد میکند که وارد حوزه اقتصاد دیجیتال شود.

او گفت: وزیر ارتباطات تاکید داشتند از ظرفیت شرکت‌هایی که چه در نمایشگاه هستند چه نه، استفاده بشود که به کمک دولت بیایند و به کمک اینها بحث تحول دیجیتال را در تمام سازمان و نهاد‌های دولتی بتوانیم شروع کنیم و در دولت بعد هم ادامه دهیم.

در سالن ۲۷ تمام دستاورد‌های هوشمندسازی دولت از تمام دستگاه‌ها را ارائه کردند و در کنارش هم شرکت‌های استارتاپ فعالیت می کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۳
سرعت اینترنت دریاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۰ تير ۱۴۰۳
ساعت نمایشگاه را نه در سایتشون زدن و نه کسی تلفنهاشونو جواب میده که بشه ازشون پرسید!!
این همه زحمت اما اطلاع رسونی نامناسب
آخرین اخبار