رشد ۳۶ درصدی صادرات از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی طی سه ماهه امسال از گمرکات استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶ درصدی داشته است.

بهروز قره‌بیگی گفت: میزان صادرات انجام شده پنج میلیون و ۷۸۶ هزار تن است که از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: میزان واردات در مدت یاد شده نیز سه میلیون و ۹۳۴ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار است که به لحاظ وزنی ۱۶ درصد و ارزشی ۱۱ درصد رشد داشته است.

بر اساس اعلام مدیر کل صمت خوزستان برنامه ریزی شده امسال هفت میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرزهای استان انجام شود.

مدیر کل گمرکات اهواز اظهار کرد: میزان درآمد گمرکات استان در سه ماه امسال ۴۹ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.

قره بیگی میزان صادرات به کشور عراق در این مدت را ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات به ارزش ۵۷۹ میلیون و ۸۴۶ هزار دلار است که از نظر وزنی ۴۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: رایزنی‌های زیادی با طرف عراقی برای نفوذ هر چه بیشتر به بازار این کشور صورت گرفته است.

وی گفت: میزان ورودی مسافر از مرزهای شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر به استان ۶۷۲ هزار نفر و میزان خروج مسافر نیز ۶۵۸ هزار نفر در سه ماهه امسال ثبت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار