۳۲۰ هزار میلیارد ریال صرف احداث سدهای عمارت و عنبران نمین شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل سدهای عمارت گرمی مغان و عنبران نمین ۳۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه شد.

علی حیدری اناری با بیان اینکه ۳۲۰ هزار میلیارد ریال صرف احداث سدهای عمارت و عنبران نمین شد اظهار کرد: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از این میزان برای اجرای سد عمارت و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر هم برای سد عنبران هزینه شده است.

وی افزود: ساکنان ۹ روستا شامل روستاهای محدوده استان اردبیل و آذربایجان شرقی با تکمیل سد عمارت به محل جدید انتقال داده شدند تا معاش و زندگی خود را در یک فضای روستایی بهتر و مناسب‌تر ادامه داده و از مزایای سد عمارت بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تخصیص منابع آبی را از طریق سد عمارت هم برای صنعت، شرب و هم کشاورزی شاهد خواهیم بود تا ساکنان مناطق روستایی و پایاب این سد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه در اثر بارش‌های اخیر حجم ذخایر سدهای این استان به بیش از ۱۹۵ میلیون متر مکعب رسیده است ، افزود: ۳۲ درصد حجم ذخایر سدهای این استان پر شده که با بارش‌های رخ داده در اردیبهشت و اوایل خردادماه امیدواریم این حجم تا ۵۰ درصد و بالاتر هم افزایش یابد.

وی با اشاره به ذخایر سد یامچی اردبیل ادامه داد: این سد در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب آب دارد و پیش‌بینی می‌شود این مقدار به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

حیدری اناری اظهار کرد: هر چند نسبت به سال گذشته در همین ایام با کاهش پنج درصدی در ذخایر حجم مخزن سد یامچی روبرو هستیم ولی پیش‌بینی‌ها حکایت از جبران این کسری و بهبود شرایط ذخیره‌سازی این سد دارد.

وی همچنین از افزایش ذخیره سد سبلان به ۳۹ میلیون متر مکعب خبر داد و گفت: حجم ذخیره این سد پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به نظر می‌رسد روند ذخیره‌سازی در پشت سد سبلان قبل از شروع کشت و زرع بهاره ادامه پیدا کند.

حیدری اناری به ذخایر سد ارس و خداآفرین به عنوان ۲ سد تامین‌کننده آب آشامیدنی و کشاورزی شمال استان اشاره کرد و افزود: این ۲ سد نیز نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند و برنامه‌ریزی بر این است تا از ذخایر آن برای بخش‌های کشاورزی و آشامیدنی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال میزان مصرف نیز افزایش یابد که قطعا با رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف آب و سایر انرژی‌ها امیدواریم تابستان خوبی را سپری کنیم.

برچسب ها: آب سدها ، سد عمارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.