رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر:

۲۸۰۰ ناظر شورای نگهبان بر روند انتخابات استان بوشهر نظارت می‌کنند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر از نظارت ۲۸۰۰ ناظر شورای نگهبان بر روند انتخابات استان بوشهر خبر داد.

خلیل رضایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به فراهم شدن امکانات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر اظهار داشت: با حضور ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ناظرین توانمند و آموزش دیده در سطوح مختلف، به عنوان چشم بینای نظام امر نظارت بر ۷۹۰ شعبه اخذ رأی انجام می‌دهند و همانند گذشته با رعایت دقیق قانون طبق مقررات از آرای مردم صیانت و حفاظت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای هر شعبه اخذ رأی ۳ تا ۴ نفر ناظر آموزش دیده، مجرب و مسلط بر قانون انتخابات در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و با اعلام ستاد انتخابات کشور، تمهیدات لازم برای حضور نمایندگان کاندیدا‌های ریاست جمهوری در همه شعب اخذ رأی فراهم شده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با توافق صورت گرفته، نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری می‌توانند تا پایان روز اخذ رأی در جریان همه فرآیند‌های انتخابات تا تجمیع آراء در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور داشته باشند.

رضایی ضمن تشکر از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به منظور تشویق و ترغیب مردم در خلق حماسه دیگر و مشارکت حداکثری در تعیین سرنوشت خود تاکید کرد: انتظار می‌رود از هرگونه گمانه‌زنی، اعتمادزدایی نسبت به عوامل دست‌اندرکاران انتخابات پرهیز کنند و از نشر و بازنشر مطالب غیر مستند، حاشیه‌دار و حتی نظرسازی‌ها در فضای مجازی خودداری شود.

وی ادامه داد: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی شورای نگهبان و هیئت‌های منتسب به آن، همه فرآیند‌های انتخابات از جمله تعیین معتمدین هیئت‌های اجرایی، تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی و حتی توزیع ملزومات انتخابات نظارت مستمر و دقیق دارند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر اضافه کرد: این مهم تا پایان روز اخذ رأی و حتی شمارش و تجمیع آراء هم ادامه دارد و تلاش می‌شود امانتدار آرای مردم بصیر و عزتمند ایران اسلامی که به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس است، باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.