تجلیل از حافظان و قاریان قرآن در کردستان

در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، حافظان قرآن در کردستان تجلیل شدند.

عصر امروز آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم با حضور مسئولان کشوری و استانی و با شرکت ۷۰۰ حافظ قرآنی، در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

 رییس سازمان امور اجتماعی کشور در این مراسم اظهار کرد: شهید جمهور سنبل صداقت، عزت و خدمت بودند و لازم است همه ما با حفظ امانت و با حضور در پای صندوق‌های رای، بار دیگر دشمنان را مایوس کنیم.

محمد عباسی در ادامه با اشاره به روایت نبی مکرم اسلام، مبنی بر اینکه بهترین شما کسی است که قرآن را یادبگیرد و به دیگران آموزش دهد، افزود: کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، افتخار بزرگی از سوی خداوند نصیبشان شده است.

 اضافه کرد: خداوند بر ما منت گذاشت که قرآن کریم و پیامبر اسلام را برای ما فرستاد، از این بابت بسیار خوشبخت و سعادتمند هستیم چرا که قرآن امانت خدا است که به ما ارزانی شده است.

وی خطاب به حافظان قرآن عنوان کرد: شما از لایق‌های خلقت هستید و از این بابت بسیار شاکر باشید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز تفسیر، ترجمه، لغات و ادبیات قرآن را بسیار وسیع توصیف کرد و گفت: به هر قسمت از این کتاب آسمانی که نگاه کنیم، بهره خاصی می‌توان از آن برد که نشان از معجزه بودن آن دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی به تاثیرگذاری معنوی قرائت قرآن در زندگی قاری و انسان مسلمان اشاره کرد و خطاب به قاریان قران گفت: به طور قطع بکارگیری کلمات و معنا برای قرائت درست، بسیار مهم بوده و قاریان حتما به این موضوع واقف هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در این مراسم با اشاره به تدبیر مدیر کل آموزش و پرورش استان در اهتمام دانش آموزان به حفظ قرآن، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به کمیت در حفظ علاوه بر کیفیت کلام وحی تاکید دارند و در همین راستا، قریب به ۵۰۰ دانش آموز استان تحت تعلیم مربیان، کثرت حفاظ را در استان عینیت بخشیدند.

مهدی رمضانی به تربیت حافظان قرآن در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان نیز اشاره کرد و افزود: از سال گذشته مسابقات حفظ جزء ۳۰ در بین بچه‌های مسجدی آغاز شد و امروز شاهد این هستیم که تعدادی از اعضای کانون‌های مساجد استان حافظ هشت جزء قرآن کریم هستند.

وی به جایگاه قاریان و حافظان قرآن در جامعه اشاره و یادآوری کرد: کودکان و نوجوانان مأنوس با کلام وحی قله‌های نور، الگو و اسوه‌ی فراروی جامعه‌ای هستند که تهاجم فرهنگی حول محور آن موج می‌زند.

وی با تاکید بر خدمت به ساحت قرآن گفت: مربیان قرآنی تلاش کنند با تربیت حافظان قرآن، چراغ پرفروغ قرآن، مسیر روشن پیرامون راه آینده سازان ما باشند.

اجرای مسابقه قرآنی، نمایش کودکان درباره مسایل امروز غزه و دف نوازی از دیگر برنامه های این آیین بود.در این مراسم به صورت نمادین از تعدادی از حافظان قرآن تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار