فایننشال تایمز:

بمب‌های فسفری اسرائیل منطقه مرزی لبنان را غیرقابل سکونت کرده است

روزنامه فایننشال تایمز فاش کرد بمب‌های فسفری که رژیم صهیونیستی از آنها برای حمله به جنوب لبنان استفاده می‌کند، مناطق مرزی را غیرقابل سکونت کرده است.

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز گزارشی منتشر و در آن تایید کرد که بمب‌های فسفری رژیم صهیونیستی منطقه مرزی لبنان را غیرقابل سکونت کرده است.

براساس گزارش آر تی، این روزنامه نوشت: تخریب اصلی در منطقه‌ای به طول ۵ کیلومتر در شمال اراضی اشغالی موسوم به «خط آبی» که مرزی است که توسط سازمان ملل بین اسرائیل و لبنان تعریف شده، رخ داده است.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد: حملات ارتش اسرائیل در این منطقه تنها علیه تاسیسات حزب الله نبوده، بلکه به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله ساختمان‌های مسکونی و زمین‌های کشاورزی آسیب جدی وارد کرده است.

بر اساس برآورد‌های این روزنامه، نتایج این بمباران نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی قصد دارد یک منطقه حائل در لبنان ایجاد کند. پیش از این هاشم حیدر، رئیس شورای جنوب لبنان گفته بود که تشدید تنش‌های اخیر به تاسیسات زیربنایی خسارات شدیدی وارد کرده که شورای جنوب آن را حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است. این آسیب عمدتا بر زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، بهداشت، خدمات اولیه و جاده‌ها تأثیر گذاشته است.

این مقام لبنانی  افزود: این برآورد‌ها شامل خسارات وارده به مناطقی که دسترسی به آنها به دلیل ادامه بمباران سخت است، به ویژه مناطق مجاور مرز را شامل نمی‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۳
قابل توجه ..گروسی
مرده ای یا خودتت به مرده زدی
یا در کما هستی یا برای زیر ذره بین گذاشتن صهیونیست در
سرزمینهای اشغالی بوده ای و در آنجا سقط یا تلف شدی
کجایی ...گروسی کجایی
میبینی یا خودتت را به کوری زدی ..واقعا که
آخرین اخبار